۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
نظارت جامع بر تراکنش مالی متولیان سیستم توزیع ضروری است
کارشناس مرکز پژوهشهای مجلس:

نظارت جامع بر تراکنش مالی متولیان سیستم توزیع ضروری است

عزیزنژاد، کارشناس مرکز پژوهشهای مجلس گفت: یکی از راهکارها در ایران، نظارت جامع و متمرکز بر تراکنش های مالی متولیان امر در حوزه سیستم توزیع است که از طریق دریافت ارز ارزان قیمت ارتزاق می کنند.

به گزارش بازار، صمد عزیزنژاد کارشناس مرکز پژوهشهای مجلس در پاسخ به این سوال که آیا در تنظیم بازار و نظام توزیع خلأهای قانونی داریم یا خیر گفت: ما در بخش تولید، تقاضا، واردات شفافیت نداریم و به همین دلیل هم از میزان تولید، کمبود و تقاضای واقعی یک کالا در بازار مطلع نیستیم و طبیعی است که در چنین شرایطی قانون گذاری هم کار بیهوده ای است.

وی ایجاد رابطه بین نظام تولید و توزیع را ضروری خواند و افزود: یکی از راهکارهای کشورها برای اصلاح نظام توزیع، کنترل میزان تقاضا و تولید و واردات و الکترونیکی کردن حوزه توزیع، نظارت، مصرف و انبارداری است.

کارشناس مرکز پژوهشهای مجلس مطرح کرد: یکی از راهکارها در ایران، نظارت جامع و متمرکز بر تراکنش های مالی متولیان امر در حوزه سیستم توزیع است که از طریق دریافت ارز ارزان قیمت ارتزاق می کنند.

عزیزنژاد همچنین بر لزوم شفافیت و برخورد با سوء رفتارها در این حوزه و اعمال جرایم سنگین برای متخلفان تأکید کرد و افزود: راهکار دیگر ثبت الکترونیکی فاکتورها در درگاه های الکترونیکی است تا واقعیت فروشها و خریداران و فروشندگان مشخص شود.

کد خبر: ۵۹٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha