۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
چشم انداز روشن صنایع پتروشیمی و فلزات اساسی
مدیرعامل شرکت کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان مطرح کرد

چشم انداز روشن صنایع پتروشیمی و فلزات اساسی

شمس، مدیرعامل شرکت کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان گفت: امسال افت و خیز بی سابقه ای را تجربه کردیم؛ به طوری که بسیاری از فعالان بازار هم انتظار چنین رفتار هیجانی نداشتند، از طرفی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی دیگر از موضوعات تاثیر گذار بر بازار سهام بود که با روند متعادل پشت سر گذاشته شد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، بهادر شمس، به تحلیل معاملات بازار سهام در سال جاری پرداخت و گفت: تغییر احتمالی رفتار آمریکا در قبال ایران، افت نرخ دلار را در پی خواهد داشت؛ همانگونه که طی هفته های اخیر هم این اتفاق افتاده است، اما این افت قیمت تاثیری بر روند صادرات محورها ندارد چرا که این شرکت ها بر مبنای دلار زیر ۲۰ هزار تومان معاملات خود را انجام دادند و ضرری برای آنها متصور نیست.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: به نظر می رسد، نوسان نرخ ارز اهمیت بیشتری نسبت به نرخ کامودیتی ها برای بازار سرمایه داشته باشد که باید این نوسان ها با سیاست صحیح پایان یابد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان، به صورت های مالی شرکت های صنعت فلزات اشاره کرد و گفت: آمار تولید و فروش شرکت های فلزی جذاب و قابل توجه است. در واقع با بررسی هر کدام به این نتیجه می رسیم که تعدیل مثبتی خواهند داشت، اما از یکسال گذشته که افراد  غیرحرفه ای بیشتری وارد بازار شدند کمتر به گزارش های منتشر شده بر کدال توجه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه بازار نیاز به استراحت داشت، بیان کرد: صعود و نزول شدیدی که در بازار اتفاق افتاد، نیاز به یک بازه زمانی برای استراحت دارد تا اعتماد از دست رفته سهامداران نوپا جلب شود و معاملات منطقی تری را شاهد باشیم، آن زمان است که تحلیل سمت و سوی بازار را تعیین می کند.

شمس در خصوص اخذ مالیات بر عایدی و تاثیر این موضوع بر بورس هم گفت:  این مساله قطعا تاثیر مثبت و مستقیمی بر روند بورس خواهد داشت، همانگونه که قرنطینه ۲ هفته ای کشور با واکنش مثبت بازار سرمایه همراه شد، مالیات بر عایدی هم تاثیر مثبتی خواهد داشت، اما اینکه دقیقا چه صنعتی را درگیر می کند، نمی توان فعلا درباره آن اظهار نظر دقیق کرد.

این کارشناس بازار سرمایه به پیش بینی روند شاخص با توجه به کشف واکسن کرونا اشاره و اظهار کرد: کرونا بر بازار اثر گذار است اما ماندگار نیست، موضوع کرونا در اروپا و امریکا تا یکسال آینده بسیار کمرنگ شده و در ایران هم این مساله با تاخیر از بین می رود؛ پس این امر را می توانیم یک شوک کوتاه مدت بنامیم.  

شمس ادامه داد: اما موضوعی که وجود دارد، جابجایی قدرت کشورهای قدرتمند مانند چین و امریکا است که ارزش دلار را کاهش می دهد و نرخ دکامودیتی ها را افزایش؛ به همین علت معتقدم که طی چند سال آینده صنایع فلزات اساسی و پتروشیمی از اقبال بیشتری برخوردار خواهند بود.

کد خبر: ۵۸٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha