۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
دو برابر نیاز بازار تولید گوشت سفید داریم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

دو برابر نیاز بازار تولید گوشت سفید داریم

اردبیل - نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر دو برابر نیاز بازار استان اردبیل تولید گوشت سفید و مرغ را شاهد هستیم که مازاد تولید به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

خلیل نیکشاد در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: افزایش قیمت اخیر مرغ در بازار هیچ ارتباطی با معدوم‌سازی جوجه‌های مازاد و یک روزه در اوایل سال ندارد چرا که افزایش قیمت مرغ بستگی به عرضه و تقاضا و توازن ایجاد شده در این زمینه دارد.

وی تصریح کرد:‌ ‌با توجه به کاهش جوجه‌ریزی در سایر استان‌ها، ‌ما با نوساناتی در بازار گوشت سفید روبه‌رو بودیم که با تدبیر مناسب و توزیع مرغ مورد نیاز و تثبیت قیمت انجام شده، وضعیت باثباتی را در حال حاضر شاهد هستیم.

۵۰۲ واحد مرغداری صنعتی در استان فعال است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به تثبیت قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی مرغ در بازار اشاره کرد و افزود: ما در استان اردبیل ۵۰۲ واحد مرغداری صنعتی داریم که توان تولید آنها مشخص و معلوم است.

نیکشاد گفت:‌ بخش عمده‌ای از این واحدها تولید خود را به صورت روزانه روانه بازار مصرف می‌کنند به طوریکه دو هزار و ۶۰۰ تن نیاز استان به گوشت سفید است در حالی که تولید ما دو برابر این رقم است.

۴۶۰۰ تن گوشت سفید و مرغ در استان تولید می شود
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: استان اردبیل با تولید چهار هزار و ۶۰۰ تن گوشت سفید و مرغ مازاد تولید خود را به استان‌های آذربایجان شرقی، تهران و حتی گیلان صادر می‌کند که این امر زمینه تعادل‌بخشی بازار گوشت سفید را نیز فراهم کرده است.

نیکشاد به شیب نزولی قیمت‌ها در چند روز اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر قیمت مرغ گرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده که قطعا این روند و تثبیت قیمت با مصوبه ستاد تنظیم بازار و نظارت‌هایی که انجام می‌شود، کنترل و همواره برقرار خواهد بود.

ماهانه ۱۱۰ میلیون جوجه ریزی در کشور انجام می شود
وی به جوجه‌ریزی ۱۱۰ میلیون قطعه‌ای ماهانه در کشور اشاره کرد و گفت: این جوجه‌ریزی با کاهش ۲۰ میلیون قطعه‌ای در هفته‌های اخیر روبه‌رو بوده که امر به افزایش قیمت مرغ و نوسانات منجر شده بود که با تدبیر مناسب دولت و همکاری بخش خصوصی، بخشی از مشکلات رفع شده است.

نیکشاد دومین دلیل افزایش قیمت مرغ را تأمین نشدن نهاده‌های دامی و مرغداری‌ها در موعد مقرر اعلام کرد و افزود: با تأمین نهاده‌ها تا ۵۵ درصد در بین مرغداری‌ها تا حد زیادی از افزایش قیمت مرغ جلوگیری شده و انتظار می‌رود تثبیت قیمت را همچنان شاهد باشیم.

در هفته‌های آینده بازار گوشت سفید ثبات بیشتری خواهد داشت
وی افزایش قیمت حمل و نقل و همچنین واکسن و مکمل‌های غذایی را از علل و عوامل دیگر افزایش قیمت مرغ در هفته‌های گذشته اعلام کرد و ادامه داد: با در نظر گرفته جغرافیای کشور و نیاز بازار سعی بر این است تا به یک وضعیت تعادل در عرضه و تقاضا برسیم که قطعا این روند به توان‌افزایی تولید نیز کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطر نشان کرد: با توزیع روزانه مرغ گرم و همچنین مرغ منجمد به قیمت ۱۵ هزار تومان انتظار می‌رود تا آخر هفته وضعیت متعادلی را در بازار گوشت سفید شاهد باشیم و این روند قطعا در هفته‌های آینده با ثبات بیشتر ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۵۸٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha