۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
تصمیم گیری های داخلی یکی از دلایل بروز مشکلات در بخش صادرات کشور است
رئیس اتاق بازرگانی شهرستان بندرلنگه:

تصمیم گیری های داخلی یکی از دلایل بروز مشکلات در بخش صادرات کشور است

بندرعباس- دریابان رئیس اتاق بازرگانی شهرستان بندرلنگه گفت: عمده مشکلات صادرات و واردات به دلیل تصمیم گیری داخلی است هر چند نمی توان منکر تاثیرات منفی تحریم ها بر اقتصاد کشور شد اما این حوزه نیازمند تصمیم گیری و راهکارهای مناسب و قاطع است.

بدر دریابان در گفتگو با خبرنگار بازار، بیان داشت: توسعه صادرات و واردات یکی از دغدغه های مهم تجار و بازرگانان کشور و به تبع استان هرمزگان می باشد، درست است که تحریمهای ظالمانه و غیر منطقی اقتصادی وجود دارد اما بخش عمده مشکلات به دلیل راهکارها مربوط به تصمیم گیری های درون کشور است.

وی اضافه کرد: برای رفع موانع و مشکلات در حوزه اقتصادی نیاز به همفکری، همدلی واتخاذ راهکار مناسب  به همراه  قانون و مصوبات لازم الاجرا در کشور است.

دریابان تصریح کرد: باید با تصمیم گیری های درست و به موقع از بخش خصوصی و بازرگانان، سرمایه گذاران و تولید کنندگان حمایت واقعی شود، حمایت دولت از فعالین اقتصادی کشور می تواند در آنها را مقابل چالشهای و فشاوهای بیرونی مقاوم تر کند و حتی به جرات  می توان گفت، مشکلات بیرونی را بی اثر  خواهد شد.

وی با اشاره به نیاز شهرستان بندرلنگه به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گفت: مسؤلین  استان و کشور در سالهای اخیر  به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان به منظور تسهیل در امر صادرات و واردات و رونق اقتصاد و اشتغال قول مساعد داده اند که امیدواریم هرچه سریعتر پیگیری ها در خصوص ایجاد منطقه ویژه اقتصادی انجام گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی شهرستان بندرلنگه با اشاره به گمرک بندرلنگه ،بندرکنگ  و پارسیان در غرب استان، اظهار کرد: اهمیت بنادر غرب هرمزگان و قدمت تاریخی گمرک بندرلنگه و بندرکنگ در صادرات و واردات بر کسی پوشیده نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به جایگاه و نقش بندرلنگه در صادرات و واردات کشور، این بندر نیازهای ضروری در حوزه صادرات دارد،  حوضچه بندرلنگه جهت ورود کشتی ها و بارجهای بالای. ٣٠ هزار تن نیازمند لایروبی و توسعه است.

دریابان تصریح کرد: در زمانی که صادرات یکی از نیازهای مبرم کشور به منظور ارز آوری است، باید زمینه را برای رفع مشکلات پیشروی فعالین این عرصه فراهم کرد.

وی تاکید کرد: تداوم و صادرات به ویژه محصولات غیر نفتی از بندرلنگه نیاز به فراهم سازی زیر ساختهای بندری این شهرستان است که بتوان صادرات از این منطقه را توسعه داد.

کد خبر: ۵۸٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha