۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
کسی از حقوق سهامداران حقیقی بورس دفاع نمی کند| تلاش برای صاحب نفوذ شدن «حقیقی‌ها»
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در گفتگو با بازار:

کسی از حقوق سهامداران حقیقی بورس دفاع نمی کند| تلاش برای صاحب نفوذ شدن «حقیقی‌ها»

مسلم صالحی عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: ما باید جایگاهی را برای سهامداران حقیقی در مناسبات بازار پیدا کنیم و حداقل جایگاه این است که به عنوان یک عضو شرکت کننده در جلسات بازار سرمایه حضور پیدا کنند.

مسلم صالحی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مقوله تشکیل مجمع سهامداران حقیقی بازار بورس گفت: یکی از ضعف هایی که در حال حاضر سهامداران حقیقی ما در بازار سرمایه دارند این است که مجموعه ای که باید از حقوق آنها دفاع کند در کشور وجود ندارد بنابراین حقوقی هرطول که می خواند با بازار برخورد می کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در شرایط فعلی هیچ نهادی وجود ندارد تا از سهامداران حقیقی در بازار بورس حمایت کند، حتی پیرو این شرایط یک فرد حقیقی و یا سهامدار حقیقی به تنهایی نمی تواند احقاق حق کند.

عضو ناظر شورای عالی بورس اظهار داشت: بنابراین داشتن یک اتحادیه به مانند سایر اتحادیه ها می تواند به احقاق حق سهامداران حقیقی در بورس کمک رسان باشد.

صالحی  تأکید کرد: ما باید جایگاهی را برای سهامداران حقیقی در مناسبات بازار پیدا کنیم و حداقل جایگاه این است که به عنوان یک عضو شرکت کننده در جلسات بازار سرمایه حضور پیدا کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: درست است که میزان سهامداران حقیقی در بازار پایین است اما از منظر کمیت تعداد آنها زیاد هستند لذا اگر ما بتوانیم جایگاهی برای سهامداران حقیقی در مناسبات بازار سرمایه ایجاد کنیم هم یک علامت مثبت به جامعه فرستادیم و اعتمادسازی به بازار را افزایش داده ایم و هم حقوقی های این بازار متوجه می شوند که سهامداران حقیقی هم اتحادیه دارند و می توانند از حقوق خود دفاع کنند.

صالحی تأکید کرد: تشکیل مجمع سهامداران حقیقی در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده و تلاش داریم این مسئله محقق شود.

کد خبر: ۵۷٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha