۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
دستیابی به اهداف توسعه‌ای نیازمند مشارکت همه‌جانبه دولتمردان است؛ صنایع تبدیلی و تکمیلی نیاز اساسی اردبیل
نماینده مردم گرمی در مجلس:

دستیابی به اهداف توسعه‌ای نیازمند مشارکت همه‌جانبه دولتمردان است؛ صنایع تبدیلی و تکمیلی نیاز اساسی اردبیل

اردبیل - اسماعیلی، نماینده مردم گرمی در مجلس گفت: به دنبال توسعه طرح مشاغل خانگی مطابق با فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین و روز هستیم که در این زمینه توانمندسازی و ارائه برنامه‌های مدون اولویت اساسی است.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: به دنبال توسعه طرح مشاغل خانگی مطابق با فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین و روز هستیم که در این زمینه توانمندسازی و ارائه برنامه‌های مدون اولویت اساسی است و در راستای جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی نیاز به حمایت همه‌جانبه مسئولین داریم.

وی با اشاره به اینکه توجه به صنایع تبدیلی در حال حاضر یک نیاز اساسی و مبرم برای استان است گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف یک اولویت اساسی است و در این زمینه به دنبال توسعه تولیدات و بخش اقتصادی منطقه هستیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس ادامه داد: بهره‌گیری از دانش بومی برای توسعه فعالیت‌های مختلف یک اولویت مهم است و با توجه به این که بخش کشاورزی اردبیل جزو قطب‌های تولیدی کشور محسوب می‌شود به همین دلیل در راستای راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی باید اقدامات لازم انجام یابد.

اسماعیلی ادامه داد: اهمیت به توسعه برنامه‌های توسعه‌ای در سطح کشور نیازمند حمایت و همکاری مسئولین و دستگاه‌های مربوطه است که باید در این زمینه تمام سعی و تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته و تمامی اهداف خود را در این زمینه محقق کنیم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم برنامه‌های حمایتی از منع خشونت بر ضد زنان نیز اظهار کرد: در حالی که لوایحی اعم از حمایت از کودکان کار و زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست در کمیته آسیب‌های اجتماعی در حال بررسی است اما خبری از لایحه منع خشونت بر ضد زنان نیست.

وی با اشاره به این که این موضوع نیز به تنهایی حائز اهمیت است گفت: باید در این زمینه حل مشکلات مربوطه مبنای کار قرار گیرد تا بتوانیم با بررسی‌های بیشتر و کارشناسانه مواردی که دارای یک محور هستند موشکافی کرده و برای حل مشکل راهکارهای اساسی ارائه دهیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی گفت: به همین منظور در کمیسیون اجتماعی تشکیل کمیته آسیب‌های اجتماعی شکل گرفته تا مشکلات اجتماعی در آن احصاء و شناسایی شود که این موضوع در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی مطرح است.

اسماعیلی تصریح کرد: یکی از اهدافی که کمیسیون اجتماعی به دنبال دارد بررسی طرح‌ها و لوایحی است که با یکدیگر اشتقاق دارند تا در صورت پربارتر بود هر کدام از طرح‌ها آن را به عنوان طرح اصلی انتخاب کنیم که در این زمینه اقدامات لازم در حال انجام است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با ارائه طرح لوایح منع خشونت بر ضد زنان بتوانیم از این اقدام خشونت‌آمیز و نابجا جلوگیری به عمل آورده و خانواده‌ها را با دعوت به صلح و آشتی و مدارا با همسر به زندگی بهتر و آرامش‌آورتر دعوت کنیم.

کد خبر: ۵۷٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha