۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
ذخیره کالاهای اساسی برای چند ماه آینده در قم؛ توزیع روزانه ۸۰ تن مرغ
معاون استاندار قم خبر داد؛

ذخیره کالاهای اساسی برای چند ماه آینده در قم؛ توزیع روزانه ۸۰ تن مرغ

قم - عضنفری، معاون استاندار قم، ذخیره کالاهای اساسی مورد نیاز در استان قم را مطلوب دانست و گفت: برای ماه‌های آینده هم کالاهای اساسی پرمصرف مردم ذخیره سازی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهرداد غضنفری بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از انبار ذخیره کالاهای اساسی استان قم، بیان کرد: مردم مطمئن باشند کالاهای اساسی و مورد نیاز بر حسب سهمیه استان ذخیره و کالاهای پر مصرف نیز برای ماه‌های آینده هم در قم ذخیره سازی شده است.

ذخیره ۲ میلیارد تومانی انواع کالاهای اساسی در قم
وی عنوان کرد: اولویت اصلی ستاد تنظیم بازار استان قم، ذخیره کالاهای پر مصرف مردم است و بر این اساس هم به میزان ۲ میلیارد تومان برای ذخیره‌سازی این کالاهای اساسی هزینه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: ذخیره کالاهای اساسی و پرمصرف مردم اولویت اصلی در ستاد تنظیم بازار استان قم است و پیش شرط این مسئله هم مکان مناسب برای ذخیره سازی است و لذا استان قم می‌تواند سهم خود از سهمیه‌های ملی را با اطمینان کامل در داخل محدوده خود ذخیره و توزیع کند.

به گفته غضنفری، در حال حاضر یک هزار و ۱۷۰ تن برنج و ۶۰۰ تن شکر در این انبار در حال نگهداری است و شکر مورد نیاز استان هم ذخیره شده است.

وی گفت: به خاطر مشکل ترخیص روغن خام در بنادر و طولانی شدن روند فرآیند تولید این محصول در کشور برخی مشکلات در کل استان‌ها به وجود آمد که این معضل در قم به خاطر پیش بینی‌های فنی کمتر از سایر استان‌ها نمود پیدا کرد.

اجرای مدل جدیدی در زمینه توزیع مرغ مصرفی قم
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به مشکل توزیع مرغ و مشکلات بازار مصرفی مرغ در قم، بیان کرد: مصوبه تنظیم بازار استان برای توزیع این محصول با قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.

وی تصریح کرد: مرغداران قمی با ارائه مستندانی بیان می‌کنند که در قبال دریافت نهاده‌های دامی می‌توانند محصول خود را توزیع کنند ولی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از نهاده‌ها تحویل داده نشده است.

به گفته غضنفری، بر همین اساس یک مدلی در استان تعریف شد که بر اساس میزان و مقدار تحویل نهاده، مرغ گرم باید در بازار توزیع شود و با اجرای این مدل روزانه ۳۰ تن مرغ توزیع شده و برای جبران کسری موجود هم از ظرفیت مرغ‌های منجمد تولید داخل کشور استفاده شده است.

وی اظهار داشت: طی روز گذشته ۳۰ تن مرغ گرم و ۵۰ تن مرغ منجمد در بازارهای قم توزیع شده و از مردم درخواست داریم در این شرایط، ستاد تنظیم بازار قم را یاری کنند.

معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نحوه توزیع روغن خوراکی در بازار قم، گفت: اولویت استان در توزیع روغن استفاده خانگی در سطح فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید محلی سوق داده شد و در روزهای آتی با دریافت بقیه سهم استان قم در بخش روغن، فرآیند عرضه و تقاضای این محصول به شرایط معمول باز خواهد گشت.

گفتنی است؛ با توجه به وجود ۱۳ کارخانه کنسانتره در استان قم مرغدارن قمی با کمبود سهمیه نهاده روبرو هستند لذا بازار مرغ با کاهش تولید مرغ و جوجه ریزی با مشکلاتی روبرو شد؛ همچنین در رمینه روغن خوراکی نیز مردم با کاهش توزیع روبرو هستند.

کد خبر: ۵۷٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha