۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
وضع عوارض ۲۵درصدی هم هیچ کمکی به کشور نکرد
در نشست خانه معدن مطرح شد

وضع عوارض ۲۵درصدی هم هیچ کمکی به کشور نکرد

نشست شورای سیاست گذاری خانه معدن ایران با حضور بهرام شکوری، رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران و محمد رضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد رضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران، در این نشست با اشاره به وضع عوارض ۲۵درصدی صادرات مواد معدنی، اظهار کرد: وضع این عوارض نه تنها به معادن و صنایع معدنی کشور کمکی نکرده بلکه با مضراتی همراه بوده و نتوانسته چشم انداز مد نظر وزارت صمت را برآورده کند.

وی افزود: زنجیره فولاد باید آزادسازی شود و محصولاتی که در کشور مصرف داخلی ندارند باید اجازه صادرات به آنها با عوارضی کمتر از ۲۵درصد داده شود.

تشکیل ۳ کمیته جدید در خانه معدن

۳ کمیته جدید در خانه معدن ایران تشکیل شده که یکی از مهمترین آنها کمیته صنعت و دانشگاه بوده که به صورت مهندسی شده این فعالیت ادامه خواهد داشت و نشست‌های مختلفی با دانشگاهیان برگزار خواهد شد.

رئیس خانه معدن ایران، درباره مشکل معادن کشور در تهیه تایر و لاستیک ماشین آلات معدنی، گفت: مذاکرات خوبی با وزارت صمت برای واردات تایر و لاستیک ماشین آلات معدنی انجام شده و چندین محموله در گمرک بندرعباس منتظر ترخیص و پشت سر گذاشتن روند اداری آن بوده است.

بهرامن ادامه داد: در حال حاضر واردات تایر و لاستیک ماشین آلات معدنی به کشور با ارز نیمایی انجام می‌شود و از دسته ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج شده، لذا خانه معدن در حال نیازسنجی معادن کشور برای واردات این محصول بوده است.

اتاق فکر وزیر صمت با بخش خصوصی به عنوان شورای سیاست‌گذاری معادن کشور خواهد بود

همچنین در این نشست بهرام شکوری، رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران با اشاره به تشکیل اتاق فکر وزیر صمت با بخش خصوصی در روز گذشته، خاطر نشان کرد: اتاق فکری که با وزیر صمت تشکیل می‌شود به عنوان شورای سیاست‌گذاری معادن کشور هم در نظر گرفته خواهد شد که می‌تواند اتفاق مهمی در حوزه سیاست گذاری معادن کشور باشد.

وی افزود: پیشنهاد حذف عوارض برخی محصولات معدنی به وزارت صمت داده شده و به وزیر صمت اعلام شده که قیمت گذاری پایه یک رانت را تشکیل داده زیرا قیمت پایه از قیمت تمام شده محصولات پایین‌تر بوده که رانت فراوانی را در بازار ایجاد می‌کند.

کد خبر: ۵٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha