۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کنترل نرخ ارز در کانال ۱۲ هزار تومان بسیار سخت است
مدیر کارگروه بانکداری اسلامی در پژوهشکده پولی وبانکی بانک مرکزی:

کنترل نرخ ارز در کانال ۱۲ هزار تومان بسیار سخت است

مدیر کارگروه بانکداری اسلامی در پژوهشکده پولی وبانکی بانک مرکزی، گفت: پیش بینی نرخ ارز در شرایط کنونی اقتصاد کشور سخت است در چنین شرایطی بانک مرکزی باید تمام تلاش خود را برای حفظ قیمت دلار در کانال ۱۲ هزار تومان بکار گیرد.

دکتر کامران ندری در گفتگو با " بازار|" درباره علت نوسان نرخ ارز طی چند روز اخیر در بازارر،گفت:  مسائل داخلی و خارجی  چون افزایش 3 برابری قیمت بنزین و بحث FATF موجب شده تا قیمت ارز این روزها در بازار با نوسان همراه شود.

وی نرخ واقعی ارز را ۱۲ هزار تومان عنوان کرد و گفت" چنانچه بانک مرکزی بتواند این رقم را در کانال ۱۲ هزار تومان نگه دارد شاهکار کرده است چرا که افزایش نرخ بنزین تاثیر خود را در رشد قیمت ها در بازار تا حدی گذاشته است.

این کارشناس اقتصادی افزود: برخی تصمیمات غیر کارشناسی مسئولان در افزایش قیمت بعضی کالا های مهم تاثیر گذار، و بی توجهی به عواقب آن موجب می شود تا اقتصاد کشور و خانوار را تحت تاثیر قرار دهد که بی ثباتی نرخ ارز در بازار حاصل چنین تصمیم گیری هاست.

ندری با بیان این که بانک مرکزی اکنون تمام امکانات خود را برای حفظ قیمت دلار در کانال ۱۲ هزار تومان به کار گرفته است، گفت: کنترل قیمت نرخ ارز در شرایط اقتصادی کشور بسیار سخت است، بنابراین بانک مرکزی باید تمام توان خود را برای جلوگیری از سیر صعودی نرخ ارز در پیش گیرد چرا که افزایش نرخ ارز بی تردید تاثیر بالایی بر روی قیمت سایر قیمت ها در بازار به جای می گذارد.

مدیر کارگروه بانکداری اسلامی در پژوهشکده پولی و بانکی در پاسخ به این سئوال که آیا بانک مرکزی توان تزریق ارز با قیمت مناسب را برای جلوگیری از افزایش قیمت این کالا  در بازار دارد، گفت: بانک مرکزی علاوه بر عرضه ارز به بازار از سیاست های چون ایجاد محدودیت های وارداتی و تعامل با وارد کنندگان و صادرکنندگان را بکار گرفته تا مانع از افزایش نرخ ارز در بازر شود، امیدواریم این بانک بتواند نوسانات نرخ ارز را کنترل کند، چرا که در شرایط کنونی رشد نرخ ارز کل اقتصاد کشور را درگیر می کند.

کد خبر: ۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha