۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کالاهای مشابه تولید داخل در گمرک ثبت سفارش نخواهند شد
رئیس کل گمرک کشور:

کالاهای مشابه تولید داخل در گمرک ثبت سفارش نخواهند شد

قرچک- رئیس کل گمرک کشور با تاکید بر اینکه در صورت تامین نیازهای داخلی کشور توسط تولیدکنندگان، واردات انجام نخواهد شد، گفت: کالاهای مشابه تولید داخل در گمرک ثبت سفارش نمی شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، سید مهدی میراشرفی ظهر یکشنبه در بازدید از واحد تولیدی پارچه رو مبلی در قرچک در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه واردات از جمله مواردی است که در صورت نیاز داخلی کشور صورت می گیرد اظهار داشت: سیاست کلی واردات در گمرک ایران به سمتی سوق پیدا کرده است که وقتی کالایی مشابه ایرانی دارد و در داخل به خوبی تولید می شود از ثبت سفارش آن جلوگیری شود.

میراشرفی با بیان اینکه این اطمینان را به همه تولید کنندگان می دهیم که در صورت تامین نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلی ثبت سفارش صورت نگیرد گفت: تولید کنندگان بدانند زمانی که به اندازه کافی محصولی در کشور وجود داشته باشد واردات صورت نخواهد گرفت و در صورتی که بازار با مشکل مواجه باشد فقط برای رفع نیاز داخلی واردات را دنبال خواهیم کرد.

قرچک مورد استقبال صنعتگران و سرمایه گذاران قرار گرفته است
بهمن خطیبی فرماندار قرچک نیز در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه قرچک در حوزه مختلف صنعتی و کشاورزی دارای پتانسیل های زیادی است اظهار داشت: هم اکنون در این شهرستان کارگاه های زیادی فعال هستند که مورد استقبال صنعتگران و سرمایه گذاران قرار گرفته است.

خطیبی با اشاره به اینکه فعالیت شهرک صنعتی در این شهرستان گام بسیار خوبی برای رفع مشکلات اقتصادی این منطقه به حساب می آید گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی و بررسی دقیق موضوع شاهد رفع این مشکل باشیم.

وی عنوان داشت: قرچک از نظر صنعتی در حال رشد بوده و بستر مناسبی برای رشد کارخانه‌ها و کارگاه های تولیدی به ویژه در شهرک صنعتی فراهم شده است.

بر اساس این گزارش موارد و مشکلات تولیدکنندگان در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت.



 

کد خبر: ۵۵٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha