۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۲
زمین‌های گلبهار دستاویز کلاه‌برداران در شبکه‌های ماهواره‌ای؛ خریداران هوشیار باشند
بازار از مشهد مقدس گزارش می‌دهد؛

زمین‌های گلبهار دستاویز کلاه‌برداران در شبکه‌های ماهواره‌ای؛ خریداران هوشیار باشند

مشهد- تبلیغات ماهواره‌ای اغواکننده باهدف فروش زمین‌های شهر جدید گلبهار آن‌هم به قیمت‌های غیرواقعی و استثنایی بسیاری از هم‌وطنان ما را که سودای مالکیت قطعه‌ای زمین آن‌هم در منطقه خوش و آب و هوایی هم چون گلبهار را در ذهن می‌پرورانند موجب شده تا افراد سودجویی از این راه کیسه‌ای برای خود و کلاه گشادی برای خریداران بدوزند!

بازار؛ گروه استان‌ها: باوجوداینکه  از سال‌ها پیش تاکنون دستگاه‌های مختلف اجرایی ازجمله دادستان عمومی و انقلاب مشهد طی اطلاعیه‌های متعدد از مردم خواسته است تا قبل از خرید زمین در شهرستان‌های بینالود و هم‌چنین گلبهار استعلام‌های لازم را اخذ کننداما هم چنان خریدوفروش زمین‌های مشاع که حد و حدود آن برای خریدار مشخص نیست در شهرهای حاشیه‌ای مشهد مقدس  ادامه دارد.

بنا بر اعلام دادستانی متأسفانه برخی افراد سودجو هم چنان با سندسازی، زمین‌های اطراف شهرها ازجمله زمین‌های اطراف شهرستان بینالود و شهر گلبهار را که دارای کاربری زراعی مشاعی و خارج از محدوده و حریم قانونی است، به فروش می‌رسانند و این موضوع جدیداً با تبلیغ‌های گسترده در شبکه‌های ماهواره‌ای شدت و حدت بیشتری گرفته است.

حراج زمین ۲۵۰ متری 
در همین رابطه با مراجعه به یکی از مشاوران املاک در این شهرستان گلبهار سراغ زمین‌های تبلیغ‌شده در ماهواره را می‌گیریم که به متراژ  ۲۵۰ متر و به مبلغ هفت میلیون تومان آگهی می‌شود.

حسین خداپرست متصدی یکی از مشاوران املاک با لبخندی همراه با تلخی به ما پاسخ می‌دهد خانه ویلایی زیر یک میلیارد تومان در این منطقه یافت نمی‌شود اگر زمین ۲۵۰ متری با این قیمت که قابلیت ساخت‌وساز یا حتی کاربری باغی داشت من ۱۰ برابر قیمت از شما خریدارم!

این مشاور املاک در خصوص شیوه کلاه‌برداری افراد سودجو اظهار می‌کند: برخی افراد نسبت به خریداری اراضی با کاربری کشاورزی که مشاع هستند اقدام کرده و سپس با ترسیم نقشه‌های دستی که برخی از آن‌ها حتی تمبر هم برایشان باطل‌شده ادعا می‌کنند که این نقشه‌ها و اراضی تأییدیه‌های دولتی را نیز اخذ کرده است.

خداپرست بابیان اینکه فروشندگان ۲۵۰ متر زمین مشاع در ناکجاآباد را که به‌هیچ‌وجه در بافت  و یا طرح شهرسازی قرار ندارد  به مشتریان می‌فروشند می‌افزاید: حد و حدود زمین‌های فروخته‌شده مشخص نیست و هیچ‌کدام اجازه ساخت‌وساز ندارد و حتی ۲۵۰ زمین شما قابل‌شناسایی نیست.

وی بابیان اینکه این طریقه فروش زمین بانام گلبهار و با سوءاستفاده از موقعیت این شهرستان از سال‌ها پیش تاکنون به‌ویژه در شهرستان‌ها وجود داشته است ادامه می‌دهد: روزانه ما مراجعات بسیاری داریم که از شهرستان‌ها به این شهر می‌آیند و درحالی‌که سندی هم در دست دارند به دنبال زمین خود می‌گردند اما واقعیت این است که برخی سودجویان فقط ۲۵۰ زمین از بیابان‌های حومه را به این افراد فروخته‌اند که محدوده زمین به‌هیچ‌وجه مشخص نیست.

تبلیغات غیرواقعی
رئیس هیئت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید گلبهار در همین رابطه در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: برخی تبلیغات در شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای پیرامون فروش اراضی این شهر باقیمت نازل، غیرواقعی بوده و کلاه‌برداری است.

هومن گریوانی بابیان اینکه متأسفانه بسیاری از اراضی اطراف گلبهار در آگهی های ماهواره‌ای به نام گلبهار به فروش می‌رسد اظهار کرد: در این راستا تنها راه برای مقابله با این مشکل آگاه‌سازی خریداران و مردم است که این شرکت به سهم خود در تلاش بوده تا با درج آگهی‌های مختلف در جراید، نصب بنر و هم‌چنین پخش برنامه‌های تلویزیونی نسبت به آگاه‌سازی خریداران و هم‌وطنان مختلف اقدام کند.

وی بابیان اینکه  اراضی که در تبلیغات یادشده از آن نام‌برده می‌شود، خارج از محدوده قانونی است و جزو طرح توسعه گلبهار به شمار نمی‌رود افزود: حتی این زمین‌ها از جایگاه مشخصی نیز برخوردار نیست و لذا بسیاری از افراد با تصوراتی که از شهر گلبهار دارند نسبت به خریداری این زمین‌ها اقدام می‌کنند اما هنگامی‌که با واقعیت روبرو می‌شوند خود را زیان‌دیده می‌بینند.

وی ادامه داد: در این تبلیغات جانمایی‌ها تغییر داده‌شده و اراضی کنار دریاچه و داخل محدوده قانونی گلبهار نشان داده می‌شود درحالی‌که اراضی فروخته‌شده به مردم به‌هیچ‌وجه در محدوده نبوده  و لذا فروشندگان سعی دارند تا ذهنیت مردم را نسبت به این اراضی مخدوش کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: افرادی که این تبلیغات را می‌سازند، از عدم آگاهی مردم سوءاستفاده کرده و اراضی را به‌صورت سهام بدون آنکه محل دقیق آن مشخص و مستند شده باشد، واگذار می‌کنند، در سهم مقدار زمین مشخص نمی‌شود و بعدها اگر هم زمینی برای واگذاری وجود داشته باشد، مقدار آن بر اساس سهم نامشخص است.

استعلام راه تشخیص سلامت خریدوفروش
شهر جدید گلبهار در ۳۵ کیلومتری شمال غربی کلان‌شهر مشهد قرار دارد. این شهر از جنوب به سلسله کوه‌های بینالود، از شمال به کوه‌های هزار مسجد منتهی شده و به علت قرار گرفتن بین دو رشته‌کوه دارای هوایی مناسب است.

شهر جدید گلبهار که برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و قابل توسعه تا ۴۰۰ هزار نفر ساخته‌شده که با وسعت چهار هزار هکتار در امتداد جاده مشهد - چناران واقع است.

حال با سرازیر شدن جمعیت بسیاری به سمت این شهر و قیمت پیدا کردن اراضی آن‌که خانه باغ‌های ۷۰۰ متری آن تا رقم یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری می‌شود بسیاری از کلاه‌برداران را بر آن داشته با آگهی‌های ماهواره‌ای درصدد فروش اراضی مجهول‌الحال به سایر هم‌وطنان برآیند لذا بنا بر توصیه بسیاری از کارشناسان دستگاه‌های اجرایی قبل از خرید ملک لازم است تا نسبت به اخذ استعلام‌های مختلف از جهاد کشاورزی، ثبت‌اسناد و هم چنین در صورت قرار داشتن در بافت روستایی و یا شهری از دهیاری و یا شهرداری اقدام کنند.

کد خبر: ۵۵٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سام IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
      4 0
      متاسفانه عده ای ساده لوح با گرعتن استعلام از ثبت و بدون بازدید از زمینها اقدام به مرداخت پول و گرفتن یک برگه به عنوان سند دریافت کردند و بعد متوجه شدند که زمینها مشاع هستند و ربطی به شهر اصلی گلبهار ندارند و تحت هیچ شرایطی اجازه ساخت ساز نمیدهند و تنها نیتوانند استفاده زراعتی کنند . یک بیابان وسیع و نامحدود را تکه تکه دارند میفروشند و مشخص نیست چه گروهی پشت اینکار است که تاکنون جلوی اینکار گرفته نشده. تا تعداد مالباختگان به هزاران نفر نرسیده باید اطلاع رسانی شود. پس تز گذشت سالها از خریو خود شرکت هم حاظر به خرید زمینها به قینت 4 سال قبل هم نیست و قیمت زمینها را نزدیک به 10 میلیون کرده.
    • نادعلی IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      8 1
      چرا دولت جلوی این کلاهبرداری را نمیگیره چرا سند صدر میکنه ??
    • مهدی IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      9 1
      من تماس گرفتم اگر کلاهبرداری هست پس چطور میگن ازادا ه ثبت ودارایی شهرداری استعلام بگیرید بعدا خریداری کنید لابد شهرداری ودارایی واداره ثبت تو این کلاهبرداری شریک هستن
    • تبریزی IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      0 1
      سلام ازکجابایدبدونیم که کلاهبرداری هست
    • فاضلی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
      0 1
      فروش زمین کشاورزی با کاربری مزروعی کلاهبرداری نیست، نردم فرق زمین کشاورزی و مسکونی رو حتما می دونند من خریداری کردم کشاورزی با قیمت متری 18هزار تومن، وقتی میدونم کاداستر و نقشه کجا واقع شده، بنابراین هیچ کلاهبرداری متصور نیست. من تهران ساکنم ولی زمین کشاورزی در یک روستا خریداری کردم با اطلاع و اگاهی.مشاور املاک هم همون ابتدا به من اطلاعات لازم رو داد.
    • شهریار IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      0 0
      متاسفانه افراد زیادی هستند که ازشون کلاهبرداری شده ولی یک سوال از مقام محترم قضایی دارم ؟ شماره تلفن تبلیغی در اگهی های ماهواره از اپراتورهای داخل کشوره ، خصوصا همراه اول ، با توجه به اینکه به راحتی میتونن کلاهبردارها رو شناسایی کنن چرا اینکار رو انجام نمیدن و اجازه میدن افراد زیادی به دام کلاهبردارها بیفتن ؟!!!