۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
امهال باز پرداخت اقساط کسب کارهای آسیب دیده از کرونا
معاون اقتصادی رئیس جمهور اعلام کرد

امهال باز پرداخت اقساط کسب کارهای آسیب دیده از کرونا

نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در دوران محدودیت‌های کرونایی به ۱۴ رسته اقتصادی در خصوص بازپرداخت اقساط تنفس داده می‌شود.

به گزارش بازار، محمد نهاوندیان امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله کرونا، به تشریح تسهیلات پرداختی به قشرهای آسیب پذیر در زمان محدودیت‌های کرونایی پرداخت و افزود: صدور مجوزها برای کسب و کارهایی که زمان آن در اول بهمن ماه به پایان می‌رسد تا بهمن ماه تمدید می‌شود و نیازی به مراجعه به نهادها و دستگاه‌ها در این دو ماه برای تمدید نیست.

نهاوندیان افزود: مهلت پرداخت عوارض کسب و پیشه شهرداری‌ها نیز تا اول بهمن ماه تمدید شد.

وی همچنین در خصوص تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا گفت: در گروه‌های اقتصادی؛ ۱۴ رسته از جمله گروه‌های گردشگری به عنوان گروه‌های شدیدا آسیب پذیر شناسایی شده اند، که برای این کسب و کارها ممکن است در پرداخت اقساط شان مشکلاتی پیش بیاید، تصمیم بر این شد که اقساط تسهیلاتی که موعد پرداخت آن در آذرماه است، یک ماه تنفس داده شود و قسط آذرماه آن‌ها برای پایان دوره بدون جریمه درنظر گرفته شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در ادامه گفت: این کسب و کارها اگر پرداخت دفعی (تدریجی) هم داشتند آن هم به مدت یک ماه تمدید خواهد شد.

نهاوندیان افزود: اگر در طول آذرماه که کسب و کارها تعطیل بوده مشکلات مالی به گونه‌ای شد که این واحدها با چک برگشتی مواجه شدند و نتوانستند در موعد مقرر آن را پرداخت کند، با مراجعه به بانک آثار مترتبه برگشتی که معمولا تنبیه‌هایی برای برگشتی چک در سیستم بانکی است، آن آثار مترتب نخواهد بود که البته باید این افراد به بانک مراجعه کرده و شرایط خود را اعلام کنند.

وی همچنین گفت: در این واحدها قبض گازی که مهلت پرداخت آن از اول آذر تا پایان دی می‌باشد، این مدت دو ماه امهال خواهد شد که بعدا می‌توانند آن را پرداخت کنند.

کد خبر: ۵۵٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha