۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
 ۱۲ اختراع توسط فناوران مرکز رشد گیاهان دارویی اردبیل ثبت شده است/ ایده های فناورانه حمایت می شود
معاون فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل:

۱۲ اختراع توسط فناوران مرکز رشد گیاهان دارویی اردبیل ثبت شده است/ ایده های فناورانه حمایت می شود

اردبیل - معاون فناوری مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل از ثبت 12 اختراع توسط فناوران این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهران محمدی معاون فناوری مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل ظهر امروز شنبه در جلسه شورای فناوری این مرکز گفت: مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل فضای مناسبی برای واحدهای دانش مدار و فناور فعال فراهم کرده است تا آن‌ها با بهره‌مندی از این بستر بتوانند دستاوردهای تحقیقاتی خود را توسعه و تجاری‌سازی کنند.
محمدی به ارائه 220 ساعت مشاوره و آموزش به فناوران و ایده‌پردازان اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر 15 شرکت و یک هسته فناور با 34 ایده فناورانه در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل مستقر هستند.
وی با بیان اینکه این مرکز از بین 23 مرکز رشد جهاددانشگاهی در سطح کشور رتبه ششم را دارد،  یادآور شد: به منظور ارتقای کیفیت فعالیت‌های این مرکز و با توجه به نظارت و ارزیابی‌ نتایج انجام گرفته سه شرکت از مرکز رشد اردبیل به دلیل غیر فعال بودن، خارج و سه شرکت با ایده‌های جدید پذیرش و جذب می شوند.
معاون فناوری مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل از ثبت 12 اختراع توسط فناوران این مرکز خبر داد، تصریح کرد: این مرکز در سال‌جاری چهار رویداد کارآفرینی و شش کارگاه آموزشی در جهت  ایجاد فرصت‌های شغلی  و توسعه فعالیت‌های فناورانه در برگزار کرده است.
محمدی به ارائه هشت مقاله توسط فناوران و انعقاد دو تفاهم‌نامه همکاری به منظور گسترش و ساماندهی فعالیت‌ واحدهای مستقر اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل از شرکت‌های فعال در کشت و فناوری گیاهان دارویی پشتیبانی و حمایت و خدمات مادی و معنوی برای ارتقا و رشد آن‌ها ارائه می‌کند.
وی افزود: در سال‌جاری یک واحد فناور با قطره دامپرلی عنوان فناوری برتر جهاددانشگاهی و یک واحد عنوان فناور برتر استان را کسب کرده است.

کد خبر: ۵٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha