۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
رشد ۱۲.۸ درصدی صدور پروانه کسب در استان فارس
معاون سازمان صمت فارس اعلام کرد:

رشد ۱۲.۸ درصدی صدور پروانه کسب در استان فارس

شیراز- معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از رشد ۱۲.۸ درصدی صدور پروانه کسب جدید از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی صمت استان فارس وحید رضا محمودزاده گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش ۱۴ هزار و ۹۰۵ واحد صنفی جدید در این استان پروانه کسب دریافت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۸درصد رشد داشته و زمینه اشتغال تعداد۳۷ هزار و ۲۶۲ نفر را به طور مستقیم فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد پروانه کسب صادره دو هزار و ۲۹۲ فقره تولیدی، ۲هزار و ۶۰۵  فقره خدمات فنی، ۲هزار و ۴۸۴  فقره خدماتی و ۷هزار و ۵۲۴ فقره نیز توزیعی می باشد.

معاون سازمان صمت فارس افزود : در مدت یاد شده مجوز فعالیت ۱هزار و ۷۳۰ واحد صنفی استان هم تمدید شده است.

معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اضافه کرد : متقاضیان دریافت پروانه کسب از هر یک از اتحادیه های صنفی میتوانند با مراجعه به سامانه ایرانیان اصناف www.iranianasnaf.ir ، رسته دلخواه خود را انتخاب کرده و پس از مطالعه آئین نامه صدور پروانه کسب، با تکمیل فرم اطلاعات درج شده در سامانه، تقاضای خود را از طریق سایت به اتحادیه مربوطه ارائه داده و کد رهگیری دریافت کنند.

محمود زاده اظهار کرد: اتحادیه های صنفی پس از دریافت اطلاعات مربوط به متقاضی دریافت پروانه کسب اقدامات بعدی از قبیل بررسی تقاضا، بازدید مکان ، صدور استعلام و نهایتا صدور پروانه کسب را مطابق با قانون نظام صنفی انجام خواهند داد.

وی اضافه کرد: در این مدت بالغ بر دو هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب نیز شناسایی که منجر به صدور پروانه برای ۲۹۸ واحد و تعطیلی سایر واحدها شد.

کد خبر: ۵۴٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha