۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
افزایش میزان بیکاری در انگلیس

افزایش میزان بیکاری در انگلیس

اداره ملی آمار انگلیس (ONS) اعلام کرد میزان بیکاری در این کشور در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ به ۴.۸ درصد رسید.

به گزارش بازار، اداره ملی آمار انگلیس (ONS) روز سه شنبه اعلام کرد میزان بیکاری در این کشور در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ به ۴.۸ درصد و شمار کارکنانی که به علت شوک اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر کرونا از کار اخراج شدند، به بالاترین میزان خود رسید.

اداره ملی آمار انگلیس یادآور شد نرخ بیکاری برای دوره سه ماهه منتهی به پایان ماه اوت ۴.۵ درصد بود. افزایش میزان بیکاری در پایان ماه سپتامبر در انگلیس

در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ یعنی در فاصله ماه‌های ژوئیه و سپتامبر، انگلیس ۳۱۴ هزار مورد اخراج از کار به ثبت رساند که این میزان از سطح بحران مالی سال ۲۰۰۸ فراتر رفت.

با وجود گشایش اقتصادی در طول تابستان و پس از لغو قرنطینه، بحران سلامت در بسیاری از بخش‌ها مانند حمل و نقل هوایی، تجارت و رستوران‌ها خسارت‌های شدیدی به وجود آورد و این امر موجب شد، تعدیل نیرو و حذف فرصت‌های شغلی افزایش یابد. حتی بسیاری از شرکت‌ها که می‌توانستند از طرح بیکاری موقت استفاده کنند، از این کار منصرف شدند. براساس این طرح دولت به منظور حمایت از مشاغل، خود دستمزد کارکنان شرکت‌ها را می‌پردازد.

ریشی سوناک (Rishi Sunak) وزیر دارایی انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد ”آمار و ارقام روزانه میزان چالش‌های پیش روی ما را برجسته می‌کند.

وی افزود من می‌دانم افرادی که متأسفانه شغل خود را از دست داده اند، دوران سختی را سپری می‌کنند و می‌خواهم به همه این اطمینان خاطر را بدهم که ما به کسانی که در سراسر کشور آسیب دیده اند، همچنان کمک خواهیم کرد.

کد خبر: ۵۳٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha