۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
 شرکت های دارویی موقعیت بسیار عالی برای سرمایه گذاری دارند
علت شایعه دیروز دارویی ها؛

شرکت های دارویی موقعیت بسیار عالی برای سرمایه گذاری دارند

رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی حذف ارز حمایتی از واردات دارو را شایعه خواند و دلیل سود شرکت‌های دارویی در بورس را موقعیت خوب اقتصادی آن‌ها دانست.

فاطمه میرزایی؛ بازار: خبر حذف ارز مرجع دارویی ها دیروز در فضای رسانه ای منتشر شد، دیروز به محض ورود این خبر پیگیری های خاصی را انجام دادیم، امروز نیز این موضوع را پیگیری کرده ایم:
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی حذف ارز حمایتی از واردات دارو را شایعه خواند و دلیل سود شرکت‌های دارویی در بورس را موقعیت خوب اقتصادی آن‌ها دانست.
روز گذشته شاهد سود سهام شرکت‌های دارویی در بازار سرمایه بودیم، به گونه‌ای که برخی از این شرکت‌ها بیشترین رشد قیمت در بورس را داشتند و شرکت‌های اصلی این گروه مانع از سقوط بیش از اندازه نماگر اصلی بازار شدند. برخی از کارشناسان در خبرهای مربوط به بازار سرمایه، برداشته شدن ارز حمایتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را باعث سود شرکت‌های دارویی در بورس می‌دانند. برای پیگیری این ماجرا به سراغ فعالی از صنایع دارویی رفتیم تا علت اصلی سود دارویی‌ها مشخص شود.
فرامرز اختراعی، رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در خصوص حواشی موضوع خروج ارز حمایتی ۴ هزار و ۲۰۰ از واردات دارو اظهار کرد: موضوع خروج ارز از واردات دارو، یک شایعه است و چنین خبری در بازار دارو حقیقت ندارد و تا زمانی هم که مجلس مصوبه‌ای نداده، دولت مکلف است که بر اساس مصوبه مجلس عمل کند و به دنبال آن، باید یک جلسه‌ای با حضور سران قوا برای این منظور تشکیل و تصمیم‌های لازم گرفته شود. بنابراین، ارز دارو کماکان ارز حمایتی است.
وی در رابطه با علت اصلی رشد سهام شرکت‌های دارویی در بورس تصریح کرد: شرکت‌های دارویی از موقعیت‌های اقتصادی خوبی بهره‌مند هستند و علت آن هم این است که جزو بهترین شرکت‌ها از لحاظ سودآوری محسوب می‌شوند. 
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی گفت:  تا جایی که مشاهده کردیم، شرایط فعلی، آن طور که باید شرایط مطلوبی در صنعت را نشان نداده است چراکه به سرعت موجی در بازار سرمایه به راه می‌افتد و قیمت‌ها هم به تبع آن دچار نوسانات شدید می‌شود و حباب قیمتی برای محصولات ایجاد می‌شود امّا باید گفت که خودِ شرکت‌های دارویی از لحاظ اقتصادی شرایط مطلوبی دارند که امسال هم، شرایط آن‌ها بسیار مطلوب تر از سال گذشته است و گزارش‌های مالی آن‌ها سود خوبی را در طول فعالیت سال گذشته‌شان نشان می‌دهد.

کد خبر: ۵۲٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha