۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
۴۶ هزار دلار صنایع دستی از استان مرکزی صادر شد/ تمهیدات لازم برای افزایش صادرات
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۴۶ هزار دلار صنایع دستی از استان مرکزی صادر شد/ تمهیدات لازم برای افزایش صادرات

اراک- اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرکزی از صادرات ۴۶ هزار و ۴۰۰ دلاری صنایع دستی این استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: در پی افزایش صادرات هستیم.

قاسم کاظمی در گفتگو با خبرنگار بازار از ایجاد تمهیدات لازم برای عرضه محصولات تولیدی هنرمندان استان مرکزی از طریق فضای مجازی به بازارهای داخلی و بین المللی خبر داد و افزود: هنرمندان استان در سال جاری توانستند، با تشکیل فروشگاه های دیجیتالی بر تحریم ها فائق آمد و ۱۰ هزار دلار صادرات محصولات صنایع دستی را داشته باشند.

وی بر اهمیت استفاده از تجارت الکترونیک در دوران کرونا و نیز پساکرونا تاکید کرد و گفت: در دوران کرونا همه متوجه اهمیت فضای مجازی و بهره گیری از ظرفیت های آن برای فروش محصولات شدند و حال باید به طور جدی تر در این امر ورود کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از انعقاد قرارداد ۱۰ هزار دلاری برای ارائه محصولات چوبی و چرمی دستی این استان به کشورهای ازبکستان و پاکستان خبر داد و افزود: این قراردادها به طور جداگانه با یک ایرانی مقیم ازبکستان و نیز یک شرکت پاکستانی برای ارائه صنایع چوبی و چرمی استان مرکزی در این کشورها منعقد شده است.

کاظمی ادامه داد: در سال گذشته میزان صادرات صنایع‌دستی در استان مرکزی بالغ‌ بر ۴۶ هزار و ۴۰۰ دلار بوده است، که در پی افزایش این صادرات در سال جاری علی رغم تمام مشکلات مانند تحریم ها و نیز شیوع کرونا هستیم.

کد خبر: ۵۲٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha