۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
 رشد ۲۶ درصدی تولید تایر سواری در کشور
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران خبر داد

رشد ۲۶ درصدی تولید تایر سواری در کشور

تنها، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: خوشبختانه در شش ماهه نخست سال جاری ۲۵ تا ۲۶ درصد تولید تایر سواری در کشور رشد داشته است.

به گزارش بازار، «مصطفی تنها» افزود: سالانه در شرایط فعلی ۳۳۰ تا ۳۴۰ هزار تن مصرف تایر کشور است که از این میزان ۲۶۰ هزار تن در داخل تامین وبقیه نیاز از خارج وارد می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه ۲۰ میلیون حلقه تایر سواری طی سال در کشور تولید می شود، اظهارداشت: ۱ تا ۱,۵ میلیون حلقه لاستیک خودرو در سال کمبود داریم که مربوط به خودروهای خاص است به عبارتی تنوع سایز تایر زیاد اما در برابر مصرف کم است.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: تایر که هم اکنون در کشور تولید می شود مربوط به خودروهای اصلی و پرمصرف مثل سمند، پژو، پراید و غیره است که خوشبختانه بیش از نیاز هم تولید می شود.

وی در ادامه افزود: کارخانجات تایر سازی از گرانی لاستیک خودرو در بازار سود نمی برند چون به قیمت مصوب دولتی محصول خود را عرضه می کنند این وسط فقط دلالان و واسطه ها سود هنگفتی به جیب می زنند.

تنها یادآورشد: وظیفه تولید کننده تولید به اندازه کافی و با کیفیت است که خوشبختانه تایرسازان به شدت در حال کار و تولید هستنددر ضمن تولید کنندگان تایر نباید گرانفروشی کنند که نمی کنند.

کد خبر: ۵۱٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha