۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
 درآمد غول های خرده فروشی جهان به ۴.۷ هزار دلار رسید
۲ شرکت ترکی درلیست جهانی تجارت خرده فروشی؛

 درآمد غول های خرده فروشی جهان به ۴.۷ هزار دلار رسید

شرکت حسابرسی و مشاوره جهانی دیلویت (Deloitte) روز دوشنبه در بیانیه ای مطبوعاتی گفت که درآمد کلی ۲۵۰ شرکت بزرگ خرده فروشی جهان در سال ۲۰۱۸ به ۴.۷۴ تریلیون دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، شرکت مشاوره جهانی امور مالی دیلویت روز گذشته از افزایش درآمد معامله گران خرده فروشی به میزان ۴.۱ درصد در سال ۲۰۱۸ خبر داد.

این شرکت همچنین در بیانیه مطبوعاتی اظهار کرد که دو شرکت ترکیه ای از جمله BIM  و A۱۰۱ هنوز با گذشت دو سال در فهرست ۲۵۰ بازار برتر خرده فروشی باقی مانده اند و درآمد آن ها به ۱۹ میلیارد دلار رسیده است.

 گفتنی است که با وجود رکود اقتصادی ترکیه در سال ۲۰۱۸، دو شرکت ترکیه ای از جمله شرکت های برتر در میان ۲۵۰ خرده فروش بوده اند.

 شایان ذکر است که داده های آماری از افزایش حجم فروش خرده فروشی با قیمت های ثابت در نوامبر ۲۰۱۹ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل با میزان ۸.۵ درصد خبر داد و ارزش مالی آن را برابر ۱۹۳ دلار در همین سال گزارش کرد.

گزارش های دیلویت نشان می دهد که ایالات متحده با ۷ معامله گر خرده فروشی از جمله شرکت های وال مارت، آمازون، وال گرین، کاستکو، کروگر، هوم دیپو و سی وی اس هلس در صدر ده کشور برتر قرار گرفته است.

گفتنی است که درآمد وال مارت  ۵۱۴.۴ میلیارد دلار بوده است.  

دو شرکت آلمانی شوارتز و گروه Aldi (نام تجاری مشترک دو فروشگاه زنجیره ای تخفیف دار متعلق به دو خانواده آلمانی با بیش از ۱۰ هزار فروشگاه در ۲۰ کشور و گردش مالی بیش از ۵ میلیارد یورو) و شرکت تسکو ( شرکت چند ملیتی انگلیسی و سومین خرده فروش بزرگ جهان بر اساس درآمدهای ناخالص )مستقر در ایالات متحده است، نیز در بین ۱۰ کشور برتر شمارش شدند.

کد خبر: ۵٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha