۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
۸۲ میلیارد تومان تسهیلات به شهرک های کشاورزی خراسان جنوبی اختصاص یافت
مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی :

۸۲ میلیارد تومان تسهیلات به شهرک های کشاورزی خراسان جنوبی اختصاص یافت

بیرجند- مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: ۸۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای شهرک‌های کشاورزی استان مصوب شده که در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی سورگی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری آنلاین که در اینستاگرام برگزار شد، از تصویب ۳۱ شهرک جدید کشاورزی در استان خبر داد و افزود: به دنبال انعقاد تفاهم نامه‌هایی با دستگاه های مختلف باید هزار هکتار شهرک کشاورزی در قالب گلخانه‌ها، بارگاه زرشک و غیره در استان ایجاد شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر پروسه تملک برای ایجاد ۲۳۶ هکتار از شهرک های کشاورزی مصوب شده با اعتباری بالغ بر ۶۲۰ میلیون تومان پیگیری شده است. 

سورگی با بیان اینکه مطالعات نهایی ۱۵۰ هکتار انجام و در سامانه مربوطه بارگذاری شده است، اظهار کرد: مطالعات فاز نخست برای ۵۶۱ هکتار نهایی شده و مطالعات فاز دوم آن هم از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد برخوردار است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: امید است تا یک ماه آینده مطالعات نهایی ۷۱۱ هکتار برای ایجاد شهرک های کشاورزی جدید به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های کشاورزی در خصوص مطالعات تاکنون حدود دو میلیارد تومان هزینه کرده است، گفت: پنج شهرک کشاورزی در شهرهای نهبندان، سربیشه، خوسف، سرایان و زیرکوه وارد فاز اجرایی شده است.

سورگی ادامه داد: همچنین پروانه حفاری برای چهار شهرک زیرکوه، خوسف، سرایان و بیرجند با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اخذ شده است.

 مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیش از ۸۶  میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی در استان در قالب نهضت گلخانه‌ای هزینه شده است، افزود: همچنین ۸۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای شهرک‌های خراسان‌جنوبی کشاورزی مصوب شده که در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. 

بنا به گفته سورگی اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای ۱۲ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می‌کند.

کد خبر: ۵۰٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha