۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
شهرک «آی.سی.تی» در منطقه ویژه اقتصادی پیام ایجاد می شود
مدیرعامل منطقه ویژه پیام:

شهرک «آی.سی.تی» در منطقه ویژه اقتصادی پیام ایجاد می شود

کرج- مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به چشم انداز این منطقه برای راه اندازی شهرک تخصصی «آی.سی.تی» گفت: با راه اندازی این شهرک، پیام تبدیل به نخستین منطقه آی.سی.تی محور در کشور می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، نادر ثناگو مطلق با اعلام این خبر افزود: دست یابی منطقه به نوآوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد صادرات محور و ایجاد اشتغال پایدار از مهم ترین اهداف راه اندازی منطقه «آی.سی.تی» محور در این منطقه است.

وی اضافه کرد: همچنین توسعه تبادلات تجاری و ایجاد زیر ساخت های لجستیکی، تسهیل در سرمایه گذاری داخلی و خارجی، جذب تخصصی، سرمایه و تکنولوژی در حوزه آی.سی.تی و آماده سازی زیر ساخت کریدور فاوا، تسهیل و بهبود کیفیت خدمات و حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه دانش بنیان از دیگر اهداف راه اندازی این مجموعه در پیام است.

ثناگو مطلق با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی پیام برای دست یابی به این مهم اظهار کرد: با توجه به اینکه پیام از ظرفیت پروازهای کارگو(باری خارجی) بهره مند است، از این پتانسیل برای تسهیل در روند صادرات و واردات کالاهای حوزه آی.سی.تی و آی.تی هر چه بیشتر بهره خواهیم برد.

وی ادامه داد: با شروع مجدد فعالیت پروازهای کارگو که برای مدتی به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند، ۲ پرواز باری خارجی از مبدا کشور امارات حاوی محصولات حوزه آی.تی و آی.سی.تی در پیام به زمین نشسته است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افزود: توسعه زیر ساخت ها از جمله آماده سازی فاز چهار، به عنوان بزرگ ترین فاز اقتصادی پیام در هفته پهنه از دیگر اقداماتی است که با هدف توسعه فعالیت ها در بخش آی.تی و آی.سی.تی در این منطقه در حال انجام است.

ثناگو مطلق ادامه داد: استقرار هر چه بیشتر صنایع کوچک، متوسط و بزرگ در این بخش ها از مهم ترین اهداف راه اندازی فاز چهار در منطقه ویژه اقتصادی پیام است.

کد خبر: ۵۰٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha