۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
۳۵۵ واحد مرغداری گوشتی مرکزی هنوز از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک:

۳۵۵ واحد مرغداری گوشتی مرکزی هنوز از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند

اراک- بیکی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با اشاره به وجود ۴۹۹ واحد مرغداری گوشتی در مرکزی گفت: ۳۵۵ واحد هنوز از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند.

ناصر بیکی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در خصوص بهینه سازی مصرف سوخت توسط واحدهای صنعتی و کشاورزی در استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به تشکیل ستاد بهینه سازی سوخت در کشور که این ستاد ۱۸۵ مصوبه در شورای اقتصاد دارد و در این زمینه دولت موظف شده که سوخت را تا درب واحدها تحویل دهد.

وی با اشاره به اینکه در صورت تحویل سوخت درب واحدها وظایف محیط زیست و موسسه استاندارد برای کنترل سبک خواهد شد، گفت: درصورت بهینه سازی سوخت قطعا با افزایش صادرات، تولید و کاهش قیمت تمام شده در تولید روبرو خواهیم شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با بیان اینکه استان مرکزی دارای ۴۹۹ واحد مرغداری گوشتی است افزود: باید اعلام کنیم که ۳۵۵ واحد هنوز از سوخت فسیلی مصرف می کنند و در استان ۳۰ میلیون لیتر سوخت فسیلی استفاده می شود که در صورت بهینه سازی قطعا مصارف کمتر خواهد شد.

وی در ادامه با عنوان اینکه با توجه به اینکه مصوبه ستاد بهینه سازی سوخت مربوط به دی ماه سال ۹۵ است، عنوان داشت: شورای اقتصاد کشور این موضوع را تکلیف کرده است که شرکت گاز سوخت مورد نیاز واحدهای صنعتی را درب واحدها تحویل دهد که متاسفانه این امر در استان مرکزی هنوز بعد از گذشت چهار سال محقق نشده و دولت در این زمینه به وظیفه اش عمل نکرده است.

کد خبر: ۵۰٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha