۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
۲۸۴ فقره تسهیلات به ۱۲ طرح روستا محصول در کردستان پرداخت شد
مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان:

۲۸۴ فقره تسهیلات به ۱۲ طرح روستا محصول در کردستان پرداخت شد

کردستان- شرف‌خانی، مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان گفت:  ۲۸۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۱ میلیارد تومان به ۱۲ طرح روستایی طی سال جاری پرداخت شده است.

جعفر شرف خانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه یکی از استراتژی‌های و اولویت‌های صندوق کارآفرینی امید اجرای طرح هر روستا یک محصول است، اظهار داشت: به ۱۲ روستا محصول در ۱۰ شهرستان  استان۲۸۴ فقره تسهیلات  به مبلغ ۱۱ میلیارد تومان در سال جاری پرداخت کردیم.

وی با اشاره به اینکه این میزان تسهیلات برای ایجاد اشتغال ۴۰۰ نفر پرداخت شده است، اضافه کرد: ۳۱ فقره تسهیلات به مبلغ دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در روستای قمچوقای شهرستان بیجار برای احیا و بازسازی مجتمع ماهیان سردابی  پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان افزود: در روستای گنداب از توابع شهرستان دهگلان هم ۱۴ فقره برای پرورش بوقلمون، روستای دیوزناو واقع در شهرستان سروآباد ۵۹ فقره به مبلغ سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای احیا و بازسای مجتمع پرورش ماهی و در روستای پالنگان از توابع شهرستان کامیاران هم ۴۰ فقره به مبلغ دومیلیارد تومان برای بازسازی و احیا مجتمع پرورش ماهی پرداخت شد.

شرف خانی یادآور شد: از دیگر روستاهایی که تسهیلات دریافت کردند شامل روستای بلبر در سروآباد ۱۰ فقره تسهیلات برای کلاش‌بافی، سراب در سقز ۱۶ فقره برای تولید منسوجات دستی، دولاب در سنندج ۴۸ فقره برای تولید ژل رویال، شوراب قروه هفت فقره برای پرورش قارچ خوراکی است.

وی اظهار داشت: هفت فقره تسهیلات برای پرورش قارچ خوراکی به متقاضیان در روستای سرتیب آباد قروه، ۱۵ فقره هم برای تولید و دوخت زین اسب به روستای بیار کامیاران، ۲۲ فقره برای کلاش‌بافی در مریوان و ۲۴ فقره هم برای شالبافی در روستای آرمرده بانه پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان گفت: مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در هر روستا سنجیده و سپس اقدام به اجرای طرح‌های کارآفرینی همچون هر روستا یک محصول و روستای بدون بیکار می کنیم.

کد خبر: ۵۰٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha