۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
نمایندگی شرکت‌های خودرویی در آستانه ورشکستی/ لنت ترمز تویوتا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
چالش قطعه دامن خودرو را گرفت

نمایندگی شرکت‌های خودرویی در آستانه ورشکستی/ لنت ترمز تویوتا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

خدمات پس از فروش و نمایندگی شرکت‌های خودرویی در آینده نزدیک یکی پس از دیگری ورشکست خواهند شد؛ چرا که توان تامین قطعه نداشته و مشتریان را با چالش تامین قطعه مواجه خواهند کرد.

بازار؛ گروه خودرو: یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه تامین قطعات خودروهای چینی و کره‌ای با مشکل مواجه است، به بازار گفت: خدمات  پس از فروش و نمایندگی شرکت‌های خودرویی در آینده نزدیک یکی پس از دیگری ورشکست خواهند شد. زیرا توان تامین قطعه نداشته و مشتریان را با چالش تامین قطعه مواجه خواهند کرد. گاهی مشتریان بیشتر از ۲۰ روز خودروشان در نمایندگی برای تامین قطعه منتطر خواهد ماند و این مساله سبب شکایت مشتریان شده است.
رضا برنابادی با اشاره به اینکه، ضعف تعمیراتی در برخی از نمایندگی‌ها وجود دارد، ادامه داد: ضعف نیروی متخصص در نمایندگی‌ها وجود دارد. زیرا بیشتر نیروها تعویض کار به جای تعمیرکار هستند. اگر به طور مثال قطعه‌ای مانند گیربکس دچار مشکل شود، بنابراین صرفا اجزا و قطعات را تعویض می‌کنند.
وی با عنوان اینکه در شرایط فعلی ضعف تامین قطعه وجود دارد، افزود: نیروهای تعمیرکار با این تفاصیل اقدام به تعویض به جای تعمیر قطعات کرده و خودروهای مشتریان در این صورت در نمایندگی‌ها زمین گیر خواهد شد. از سویی هر چقدر هم قیمت خودرو افزایش یابد، به عنوان مثال کیا اسپورتیج را در دوره‌ای مشتری با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان خریداری کرده، اکنون این خودرو آن را ۸۰۰ میلیون است. بنابراین در تامین قطعات با مشکل مواجه خواهد شد. زیرا قیمت قطعات با دلار ۳۰ هزارتومانی حساب خواهد شد. لنت ترمز ۲۲۰ هزار تومانی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد
برنابادی در خصوص قیمت قطعات گفت: لنت ترمز تویوتا هایلوکس تا دوسال پیش ۲۲۰ هزارتومان بود اما امروز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار یک دست لنت این خودرو معامله می‌شود. این قیمت قطعه اورجینال نبوده، زیرا مالکان خودروها توانایی تامین قطعات با کیفیت را ندارند بنابراین با مشکل مواجه اند.  
وی ادامه داد: قطعات استوک نیز با مشکلات عدیده مواجه است، این قطعات از کشورهای ترکیه، افغانستان و امارات تامین شده که بهترین آن متعلق به کشور امارات است. قطعات استوک به صورت یک خودرو کامل می‌آید که آن را مونتاژ و می فروشند. قیمت ارز نیز سبب نوسان قیمتی برای این قطعات شده است.

کد خبر: ۴۹٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha