۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
عدم ثبات در وضع قوانین صادرات را با کاهش مواجه ساخته است
رییس اتاق بازرگانی بندرعباس:

عدم ثبات در وضع قوانین صادرات را با کاهش مواجه ساخته است

هرمزگان- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: رابطه تولید و صادرات به گونه ای است که هیچ یک بدون دیگری رونق نخواهد داشت و در این بین نبود زیرساخت ها و بی ثباتی در وضع قوانین و مقررات نیز صادرات را با کاهش و افت مواجه کرده است.

به گزارش بازار به نقل از  روابط عمومی اتاق بازرگانی بندرعباس، محمدرضا صفا گفت: موانع رونق گیری صادرات در کشور ما بسیار است که اصلی ترین مانع آن سیاست های نادرست بانک مرکزی و مشکلات ارزی است.

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر تحریم ها، ممنوعیت صادرات برخی کالاها به خارج از کشور، مشکلات بازگشت ارز حاصل از صادرات و ... و در حال حاضر مشکلات و محدودیت های ناشی از کرونا ضربه های فراوانی بر پیکره صادرات کشور وارده ساخته و صادرکنندگان عملا در وضعیت خوبی قرار ندارند.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس ادامه داد:  هر زمانی که صادرات بخواهد استمرار یابد با تغییر قوانین مواجه می شود و بازاری را که صادرکنندگان سال ها برای به دست آوردن آن تلاش کرده اند در اندک زمانی از دست می رود.

صفا یادآور شد: عدم موفقیت کالاهای ایرانی در دستیابی به بازارهای هدف را صرفا می توان در وضع قوانین غیرکارشناسی و قطع ناگهانی زنجیره صادرات به واسطه اجرای قوانین نادرست جستجو کرد که امید می رود مسوولان با استفاده از نظریات بخش خصوصی در تصمیم گیری ها مشکلات داخلی صادرات را به حداقل برسانند.

وی همچنین ۲۹ مهرماه روز ملی صادرات را به تمام تلاشگران عرصه اقتصاد کشور تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که مسوولان با تدبیر بیشتری آینده اقتصادی کشور را به سمت و سو دهند.

کد خبر: ۴۸٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha