۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
حمایت از تولید مهم‌ترین اولویت اقتصادی کشور است
در مراسم تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه استاندارد قزوین مطرح شد؛

حمایت از تولید مهم‌ترین اولویت اقتصادی کشور است

قزوین- استاندار قزوین اظهار داشت: در شرایط امروز کشور حمایت و تسهیل فرآیندهای تولید مهمترین اولویت اقتصادی در کشور است.

بازار؛ گروه استان ها: در مراسمی که بعد از ظهر چهارشنبه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد از واحدهای نمونه استاندارد قزوین و مدیران برتر کنترل کیفی تقدیر و قدردانی شد.

هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین در این مراسم با اشاره به نقش استاندار در تامین امنیت و سلامت حوزه تولید اظهار داشت: در شرایطی که تولید نخستین و مهم ترین عرصه برای رهایی از مشکلات امروز کشور است قطعا تولیدکنندگان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و تلاش های آنها تاثیر مستقیم بر زندگی همه مردم کشور دارد.

وی بیان کرد: رشادت، شجاعت و همین تلاش صادقانه تولیدکنندگان است که میتواند ما را از این جنگ بزرگ اقتصادی رهایی بخشد و از این روست که در طی سالیان گذشته بار ها از سوی مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید و تولید کننده تاکید شده است.

استاندار قزوین گفت: پایه و اساس تحولات اقتصادی عظیمی که میتواند کشور را از نظر درآمدی درمان کند همین حمایت از تولید و تولیدکننده است و البته وظیفه ما مسئولین است که در این شرایط از تولیدکنندگان نمونه حمایت و شرایط را برای کار و فعالیت سایر تولیدکنندگان تسهیل کنیم.

جمالی پور خاطرنشان کرد: این که بیش از یک ده هاست که مقام معظم رهبری در همه سالها از نامگذاری های اقتصادی و مرتبط با حوزه تولید استفاده کرده اند نشان میدهد ما مسئولین به اندازه کافی هشیار نبوده ایم و نتوانسته ایم در این زمان آنطور که باید مسئولیت های خود را در حوزه اقتصاد اجرایی کنیم.

وی افزود: اتکا به تولید وابستگی ما را به منابع نفتی قطع و به واقع بسیاری از مشکلات اقتصادی موجود در کشور را درمان میکند، این در حالی است که برای رسیدن به این مسئله در ابتدا نیازمند این هستیم که مدیران داخلی اهمیت مسئله تولید را درک کننده و برای رفع آن گام بردارند.

استاندار قزوین بیان کرد: اگرچه در برخی از موارد نظیر تاسیسات و زیرساخت ها در کشور نواقصی جدی وجود دارد اما قطعا با تکیه بر علم و دانش جوانان این سرزمین و داشته های ارزشمندی که از دانشمندان ایرانی برای ما به یادگار مانده است میتوانیم بسیاری از مشکلات امروز را در حوزه صنعت رفع کنیم.

جمالی پور تصریح کرد: این در حالی است که دین مبین اسلام نیز بر کار و تلاش تاکید فراوان داشته است و بسیاری از اصول لازم برای کار صادقانه و درست را در دین به ما آموزش داده اند که نیاز است امروز بخش هایی از این تعالیم ارزشمند که به فراموشی سپرده شده است دوباره در جامعه یادآوری شود.

استاندار در تقابل با واحدهای تولیدی نیست
سیروس صارمی مدیرکل استاندار استان قزوین نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به نقش تاثیرگذار استاندار در رشد کیفی تولیدات داخلی اظهار داشت: متاسفانه تصوری از چند سال گذشته در بین برخی از واحدهای تولیدکننده بی کیفیت مبنی بر تقابل استاندارد با فعالیت واحدهای تولیدی ایجاد شده است که با هدف اصلی و ذات دستگاه ما مقایرت دارد.

وی بیان کرد: رعایت استانداردها موجب شده است تا امروز بسیاری از تولیدات ما در داخل کشور در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند و از سوی دیگر مردم با اطمینان خاطر به سمت استفاده از این کالاها متمایل شوند.

مدیرکل استاندار قزوین عنوان کرد: استاندارد بهترین راه کنترل کیفی تولیدات است و میتواند از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری کند از این روست که تاکید ما بر رعایت استاندارد به معنای تضمین سلامت محصولات و اعتماد مردم به کالاهای داخلی است.

صارمی بیان کرد: همچنین امروز استاندارد پا را فراتر نهاده است و در کنار توجه به کیفیت تولید مسائل مرتبط با حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان داشته های مشترک همه ما را مد نظر قرار داده است و خوشبختانه با کنترل دقیق و نظارت مستمر توانستیم در استان قزوین جلوی برخی از آلودگی های جدی را بگیریم.

وی گفت: قطعا به دلیل ماهیت خاص برخی از صنایع این امکان وجود ندارد که با آلودگی صفر فعالیت شود اما دقت و نظارت استاندارد موجب می شود تا این آلودگی به حداقل میزان ممکن برسد تا تبعات فعالیت های صنعتی انسانی دامنگیر طبیعت نشود.

مدیرکل استاندارد استان قزوین بیان کرد: با فعالیت هایی که در سطح کلان کشور اجرایی شده است امروز امکان ارائه استاندارد به تولیدات دانش بنیان نیز در استان های کشور فراهم شده است که گام ارزشمندی در حوزه حمایت از تولید محسوب می شود.

صارمی گفت: گام دیگر ارزشمندی که در این مدت برداشته شده است توجه به تولیدات داخلی و ارائه استاندارد به محصولات با کیفیت خانگی و روستایی است که سلامت این تولیدات را تضمین و بازارها را برای ورود این محصولات آماده سازی کرده است.

وی افزود: با همه اقدامات انجام شده امیدواریم روزهای خوبی در انتظار تولید در استان قزوین باشد.

مثلث کرونا، تحریم و کاهش قیمت نفت اقتصاد کشور را تهدید میکند
مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین نیز در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به شرایط اقتصادی ویژه ای که برای کشور ایجاد شده است اظهار داشت: بسیاری از کشورهای قدرتمند دنیا امروز صراحتا اعلام کرده اند که به دلیل مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا درگیر مسائل اقتصادی هستند و جبران خسارات این بیماری برایشان غیر ممکن است این در حالی است که کشور ایران به موازات شیوع بیماری همه گیر کرونا درگیری های جدی دیگری نظیر کاهش قیمت نفت و تحریم های ظالمانه را نیز متحمل شده است.

وی بیان کرد: در این شرایط وقتی راهکار رهبر کشور حمایت و رونق تولید است باید دانست که قطعا بهترین راه برای خروج از این بحران های اقتصادی حمایت و تقویت تولید است و مدیران استانی باید با جدیت این مسئله را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین اظهار داشت: با وجود همه مشکلاتی که طی چند ماه اخیر کشور با آن مواجه بودیم امروز شاهد این هستیم که بیش از ۷۰ درصد از ظرفیت صنعتی استان های کشور در حال فعالیت است و این مسئله جز از تلاش و همت فعالین عرصه تولید و همراهی مسئولین در تسهیل فرآیندهای تولید محقق نشده است.

بخشنده ادامه داد: امروز مهم ترین خواسته نمایندگان حوزه تولید در استان قزوین برخورد با قاچاق کالاست چرا که در کنار همه حمایت های دولتی از واحدهای تولیدی قاچاق کالا به صورت یک خلا بزرگ توانسته بخشی از مسیر تولید را مختل و با مشکل مواجه کند.

در پایان این نشست از مدیران کنترل کیفی برتر و واحدهای نمونه استاندارد قزوین با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

کد خبر: ۴۷٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha