۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
نظام تولید در ایران باید از یک استاندارد یکپارچه پیروی کند
نائب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران:

نظام تولید در ایران باید از یک استاندارد یکپارچه پیروی کند

شکرخدایی، نائب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: نظام تولید در ایران باید از یک استاندارد یکپارچه پیروی کند که متاسفانه در شرایط حاضر این چنین نیست.

به گزارش بازار، «فرشید شکرخدایی» افزود: شوربختانه استانداردهای تولیددر کشور یکنواخت نیست یعنی در بعضی از زمینه ها سخت گیرانه و در برخی عرصه های دیگر سخت گیرانه نمی باشد.

وی اظهارداشت: منشاء بی کیفیتی در جامعه منشاء بی کیفیتی قوانین است یعنی قوانین بی کیفیت هستند و این قوانین بی کیفیت در عرصه اجرا بی کیفیت اجرا می شوند و در نهایت به یک جامعه بی کیفیت مواجه خواهیم شد.

نائب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: تکنولوژی که برای تولید خودروی سواری در کشور استفاده می شود متعلق به ۲۰ تا ۳۰ سال قبل است.

وی افزود: ضرورت ایجاب می کند شرکت های خودرو سازی کشور در تولید خودرو به سمت تکنولوژی و استانداردهای روز جهانی حرکت کنند.

شکرخدایی ضمن اشاره به قانون مجلس در حوزه تدوین مقررات فنی اظهارداشت: طبق این قانون قرار بود همه دستگاه های اجرایی نسبت به تدوین مقررات فنی حوزه خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون در کشور فقط حوزه مسکن دارای مقررات فنی است و در سایر حوزه ها از جمله خودرو، نفت، گاز و غیره همچنان فاقد مقررات فنی هستند.

نائب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: طبق قانون تدوین مقررات فنی حوزه خودرو بر عهده وزارت صمت بود که تاکنون این وزارتخانه مقررات مربوطه را تدوین نکرده است.

وی افزود: قانون تصویب و به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شد ظرف سه سال مقررات فنی حوزه خود را تدوین و در شورایعالی استاندارد مصوب کنندکه تاکنون وزارتخانه ها مبادرت به چنین کاری نکرده اند.

وی افزود: یکی از خواسته های جدی انجمن مدیریت کیفیت ایران طی سه سال گذشته این بوده که چرا متولیان امر دست به تدوین مقررات فنی خودرو نمی زنند که یکبار برای همیشه موضوع مقررات فنی خودرو را به تصویب شورایعالی استاندارد برسانند تا دعوای همیشگی بین تولیدکنندگان حل و فصل شود.

شکرخدایی ضمن اشاره به اینکه نخستین سازمان استاندارد خاورمیانه در ایران تاسیس شده است، اظهارداشت: جدا از این تاسیس سازمان استاندارد ایران قبل از تاسیس سازمان استاندارد آلمان بوده است.

وی به رادیو اقتصاد یادآور شد: کالیبره کردن طلا فروشی ها و پمپ بنزین ها سابقه قدیمی و حرفه ای دارد که در ایران نیز سال ها رعایت می شود.

کد خبر: ۴۷٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha