۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
آغاز پرداخت مرحله پنجم تسهیلات اشتغال روستایی/ سهم اردبیل از محل اعتبارات ۱۰۵ میلیارد تومان است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

آغاز پرداخت مرحله پنجم تسهیلات اشتغال روستایی/ سهم اردبیل از محل اعتبارات ۱۰۵ میلیارد تومان است

اردبیل- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با ابلاغ بانک مرکزی فرآیند پرداخت مرحله پنجم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل، قاسم رحیمی در بازدید از طرح های اشتغال روستایی با اعلام آغاز فرآیند پرداخت مرحله پنجم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: سهم استان از محل اعتبارات قانون حمایت از اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با احتساب منابع نهادهای حمایتی جمعا مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان خواهد بود.

وی اظهار کرد: تاکنون مبلغ ۳۱۵ میلیارد تومان برای بیش از ۳ هزار طرح روستایی در بیش از هزار روستا و بخش زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت در قالب تسهیلات حمایتی اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده است.

دبیر کارگروه اشتغال استان اردبیل با تاکید بر اینکه اهلیت دریافت کنندگان تسهیلات از مهمترین اهداف اعطای تسهیلات است، افزود: سلامت هزینه کرد تسهیلات به صورت مستقیم توسط کمیته نظارت دستگاه های اجرایی و بانک ها، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به صورت مستمر رصد شده و همزمان با فرآیند پرداخت تسهیلات هرگونه انحراف و عدم انجام تعهدات توسط صاحبان طرح ها پس ار تذکر تبدیل به دین می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: پس از پالایش طرح های ثبت نام شده در سامانه کارا تعداد نزدیک به ۵ هزار طرح به چهار بانک عامل ارسال شد که نزدیک به ۳ هزار مورد از این طرح ها موفق به دریافت تسهیلات شدند.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد تسهیلات اعطایی به طرح های جدید است اظهار کرد: مرحله آخر تسهیلات اشتغال روستایی با اولویت طرح های حوزه صنعت و گردشگری پرداخت خواهد شد.

رحیمی با تاکید بر اینکه شرط ایجاد اشتغال در این طرح فقط بیمه تامین اجتماعی و یا صندوق بیمه روستایی است افزود: با اجرای طرح اشتغال روستایی در استان بیش از ۳ هزار نفر مشغول به کار شدند.

کد خبر: ۴۶٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha