۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی

شریعتمداری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: مرحله پنجم پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را از دو روز پیش آغاز کردیم.

به گزارش بازار، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: حدود هشت هزار میلیارد تومان منابع در اختیار چهار بانک عامل توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان که در نوبت وام‌های اشتغال پایدار روستایی هستند، قرار داده شد تا انشاالله مرحله پنجم را آغاز کنند.

وی گفت: به این ترتیب با ۱۲ هزار میلیارد تومان پرداختی گذشته، ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع از محل یک و نیم میلیارد دلار منابع در اختیار صندوق توسعه ملی قرار می‌گیرد.

وزیر کار افزود: تاکنون ۱۳۵ هزار فعالیت اقتصادی از محل این منابع در سطح کشور در روستاها و بخش زیر ۱۰ هزار نفر به اجرا درآمده است که روز گذشته در حضور آقای رئیس جمهور بیش از ۲۵ هزار فعالیت مختلف در عرصه‌های گوناگون در سطح روستاها افتتاح شد.

شریعتمداری گفت: از محل اجرای این منابع به غیر از اشتغال ۲۲۰ هزار نفری که تاکنون محقق شده است که البته به غیر از مرحله بوم گردی که در شرایط کرونا با مشکلات مواجه شده بقیه آن‌ها بر اساس پایش‌هایی که استانداران در سراسر کشور به عمل آورده اند به کار خودشان ادامه می‌دهند.

وی افزود: حتی بخشی از آن‌ها بازپرداخت تسهیلات دریافتی شان را نیز آغاز کرده اند و تاکنون حدود ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی دوباره به چرخه پرداخت تسهیلات جدید برگشته و به کار خودشان ادامه می‌دهند.

وزیر کار گفت: امیدواریم این مسیر را با فرآیند به صورت چرخشی ادامه دهیم و این موتور تحرک ایجاد اشتغال در روستاها که سهم اشتغال روستایی را از سبد اشتغال کشور از حدود سه درصد قبل از اجرای طرح به بیش از ۲۹ درصد براساس اعلام مرکز آمار رسانده همچنان ادامه پیدا کند.

کد خبر: ۴۶٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha