۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
هدف‌گذاری اتاق بازرگانی بندرعباس برای گسترش روابط با عمان، قطر و عراق
در دیدار با معاون وزارت امور خارجه مطرح شد؛

هدف‌گذاری اتاق بازرگانی بندرعباس برای گسترش روابط با عمان، قطر و عراق

هرمزگان- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس در دیدار با معاون وزارت امور خارجه خواستار مساعدت وزارت خارجه برای برقراری زمینه جهت ارتباط بیشتر با اتاق های بازرگانی سه کشور عمان، قطر و عراق شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا صفا شامگاه سه شنبه  در محل وزارت امور خارجه کشور در دیدار با  معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که به اتفاق استاندار هرمزگان و نماینده وزارت امور خارجه در هرمزگان بود، اظهار داشت: اینک اتاق بازرگانی بندرعباس به جایگاه خود در بعد استانی و ملی دست یافته است و امید می رود با حمایت های مسوولان در بعد فرا منطقه ای نیز بتواند گام های اساسی بردارد.

وی افزود: در حال حاضر بازرگانان و تجار ما با مشکلات عدیده ای در بحث بازگشت ارز مواجه هستند و امید می رود در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود تا تجار بتوانند با آرامش و ثبات بیشتری امورات خود را پیش ببرند.

محصولات خاص استان هرمزگان در بازار جهانی 
رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس ادامه داد: اتاق در بحث ارتباطات بین المللی اقدامات بسیار ارزنده ای انجام داده که برگزاری ویدئو کنفرانس با سرکنسولگری جمهوری اسلامی در میلان ایتالیا و دستیابی به بازارهای این کشور برای فروش محصولات خاص استان هرمزگان نظیر خرما، مرکبات و آبزیان بخشی از این اقدامات در حوزه بین المللی بوده است.

صفا تاکید کرد: خوشبختانه ارتباطات خوبی بین پارلمان بخش خصوصی و مسوولان استان به ویژه شخص استاندار و نماینده وزارت امور خارجه در استان  حاکم است و امید است با تشکیل این مثلث طلایی شاهد دستاوردهای خوبی برای استان در حوزه بین المللی باشیم.

صفا همچنین در پایان با توجه به ضرورت توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه به ویژه عمان، قطر و عراق خواستار مساعدت برای برقراری زمینه جهت ارتباط بیشتر با اتاق های بازرگانی این سه کشور شد.

خواستار توسعه تعاملات اتاق بازرگانی بندرعباس در عرصه های منطقه ای و فرا منطقه ای هستیم
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به اینکه  استان هرمزگان یکی از قطب های مهم اقتصادی کشور به حساب می آید، ما خواهان توسعه تعاملات اتاق بازرگانی بندرعباس در عرصه های منطقه و فرا منطقه ای هستیم.

غلامرضا انصاری در این نشست اظهار داشت: ما از تمام پیشنهادات و برنامه های اتاق بازرگانی بندرعباس در راستای گسترش روابط بین المللی حمایت و استقبال می کنیم.

وی افزود: اهمیت اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و نقش آن در گسترش روابط بین المللی و دستیابی به بازارهای هدف به ویژه در استانی همانند هرمزگان بر هیچکس پوشیده نیست و خوشبختانه اتاق بازرگانی بندرعباس با پیشنهادات و برنامه های جدیدی که در بحث گسترش روابط بین المللی ارائه داده بدون شک می تواند دستیابی به بازارهای هدف را تسریع و تسهیل بخشد.

صادرات به قطر و عمان اولویت روابط خارجی در هرمزگان 

در ادامه این نشست نیز استاندار هرمزگان  بیان داشت: صادرات به قطر و عمان اولویت روابط خارجی استان بوده و زیرساخت های لازم بندری نیز در استان برای ارتباط بیشتر با  دو کشور مذکور تامین شده است.

فریدون همتی اضافه کرد: ما به دنبال شناخت ظرفیت های بازارهای بین المللی هستیم و امید داریم بتوانیم با شناخت بازارها و کسب اطلاعات لازم، از ظرفیت بازارها فضای مناسبی برای رشد صادرات به ویژه صادرات محصولات خاص استان هرمزگان فراهم نماییم.

همچنین سعید شعبان نماینده وزارت امور خارجه در استان هرمزگان نیز ضمن تشریح دستاوردهای این حوزه در استان هرمزگان در بعد منطقه ای نیز پیشنهاداتی ارائه داد که مورد استقبال معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه قرار گرفت.

کد خبر: ۴۶٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha