۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
۴۷ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در خراسان جنوبی پرداخت شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی:

۴۷ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از پرداخت ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا اشرفی ظهر یکشنبه در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس اظهارکرد: شش هزار و ۸۰۷ پرونده درخواست تسهیلات کرونا در استان به بانک ها ارجاع شده است.

 وی عنوان کرد:  ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات به چهار هزار و ۴۲۹ پرونده پرداخت شده است.

 وی با بیان اینکه جلساتی با بانک‌های عامل برای تسریع در پرداخت تسهیلات و رفع برخی از مشکلات در حوزه أخذ ضامن بر گزار کرده ایم، عنوان کرد: مشاغل آسیب دیده از کرونا تا پایان مهرماه برای دریافت این تسهیلات فرصت دارند.

اشرفی با بیان اینکه بعد از شیوع کرونا شش هزار و ۳۰۰ نفر نیرو در واحدهای تولیدی استان را به دلیل شرایط و مشکلات اقتصادی داشته ایم، بیان داشت: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر تا کنون به کار بازگشته اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: از مجموع نیروهای بیکار شده ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از مزایای بیمه بیکاری بهره مند شده اند.

 وی عنوان کرد: تلاش می کنیم تا هیچ کارخانه و واحد تولیدی در استان تعدیل نیروی کار نداشته باشد.

 ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار کالای تعاونی های خراسان جنوبی صادر شد
اشرفی یادآور شد: یکی از مشکلات کارگران خراسان‌جنوبی در برخی از واحدهای تولیدی، حقوق‌های معوق افتاده است که با پیگیری‌های صورت گرفته در بسیاری از این واحدها حقوق‌های معوق ۱۳-۱۴ ماهه به دو ماه رسیده است.

 وی از پرداخت پرداخت ۳۸۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار در استان خبر داد و بیان داشت: این تسهیلات به دو هزار و ۸۷۶ طرح پرداخت شده است.

 به گفته وی از مجموع تسهیلات پرداختی ۱۳۸ میلیارد تومان مربوط به شهرهای بیرجند، خوسف و درمیان بوده است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی اظهارداشت: از محل اجرای این طرح ها برای هزار و ۹۸۵ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی به فعال بودن ۹۱۸ تعاونی  در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: ۷۰۷ هزار نفر از جمعیت خراسان‌جنوبی نیز با بخش تعاونی در ارتباط هستند.

اشرفی با بیان اینکه پنج میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صادرات از تعاونی‌های خراسان‌جنوبی از ابتدای سال جاری داشته ایم، گفت: از ابتدای امسال ۱۹ تعاونی در استان تشکیل شده است.

 وی با بیان اینکه تلاش بر برندسازی تولیدات تعاونی ها را داریم، گفت: ۲۶ برند برای تولیدات تعاونی های استان تا کنون ثبت شده است.

کد خبر: ۴۵٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha