۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
نیویورک در بحران شدید مالی
تحت تاثیر کرونا رقم خورد؛

نیویورک در بحران شدید مالی

نرخ بیکاری در شهر نیویورک ۱۶ درصد است. این رقم دو برابر متوسط نرخ بیکاری در بقیه شهرها و ایالت‌های آمریکاست.

به گزارش بازار، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: نرخ بیکاری در شهر نیویورک ۱۶ درصد است. این رقم دو برابر متوسط نرخ بیکاری در بقیه شهرها و ایالت‌های آمریکاست.

کرونا شهر نیویورک را در معرض بحران مالی قرار داده است. انتظار می‌رود که درآمد ناشی از اخذ مالیات بر درآمد شخصی در این شهر در سال مالی جاری به میزان دو میلیارد دلار کاهش یابد. تنها یک سوم اتاق‌های هتل‌ها مسافر دارند و تعداد آپارتمان‌های خالی در منطقه منهتن شهر نیویورک به میزان بی سابقه‌ای افزایش یافته است.

شهر نیویورک بیشتر از دیگر شهرهای بزرگ جهان مجبور شده است با پیامدهای مخرب ویروس کرونا دست و پنجه نرم کند. شیوع بیماری کوید-۱۹ در نیویورک به مرگ ۲۴ هزار نفر از مردم این شهر انجامیده است. این بیماری همه گیر صدها هزار نفر را در شهر نیویورک بیکار کرده و میلیاردها دلار از درآمدهای مالیاتی در این شهر را از بین برده است.

در شرایطی که شهر نیویورک توانسته است گسترش ویروس کرونا را مهار کند، هنوز مقامات نیویورک نتوانسته اند تهدید کوید-۱۹ برای اقتصاد از بین ببرند. شاخص‌های اقتصادی متعددی نشان میدهد که شهر نیویورک با یک بحران مالی طولانی مدت مواجه خواهد شد، بحرانی که از دهه ۱۹۷۰ تا کنون بی سابقه محسوب می‌شود.

مقامات نیویورک در تلاشند که از حجم هزینه‌ها بکاهند تا میلیاردها دلار کاهش درآمدهای مالیاتی را جبران کنند، اما خطر همچنان وجود دارد و ممکن است میلیاردها دلار دیگر درآمد مالیاتی از دست برود.

بیل دبلاسیو Bill de Blasio شهردار نیویورک و آندرو ام. کومو Andrew M. Cuomo فرماندار نیویورک بارها از دولت دونالد ترامپ درخواست کمک کرده اند، اما رئیس جمهور که خود اهل نیویورک است و شهری را که در آن متولد شده است آشکارا به استهزا می‌گیرد، هیچ پاسخی به این درخواست‌ها نداده و حتی تهدید کرده است که بودجه‌ای را که دولت فدرال برای نیویورک تخصیص می‌دهد قطع خواهد کرد. اگر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا برنده شده و بار دیگر به کاخ سفید راه یابد، این احتمال بسیار زیاد خواهد بود که نیویورک مجبور شود سیاست‌های به شدت ریاضتی را اتخاذ کرده و هزینه‌های خود در زمینه ارائه خدمات را کاهش دهد. حتی این امکان وجود دارد که مقامات نیویورک مجبور شوند برای اداره امور جاری شهر به استقراض روی آورند. شهردار نیویورک از مسئولان ایالتی خواسته است به مقامات شهری این اجازه را بدهند که در صورت لزوم به استقراض مبادرت ورزند. مسئولان ایالتی در نیویورک تا کنون با این درخواست شهردار این شهر مخالفت کرده اند.

تیراندازی افراد مسلح در نیویورک افزایش یافته است. شماری از نیویورکی‌ها به مناطق حومه این شهر نقل مکان کرده اند.

ریچارد راویتچ Richard Ravitch، از مقامات پیشین ایالتی در نیویورک که در مهندسی برنامه نجات شهر نیویورک از بحران مالی اواخر دهه ۱۹۷۰ نقش داشت می‌گوید: «ما در آستانه یک تراژدی هستیم.» وی می‌افزاید: «من نمی‌دانم چه سرنوشتی در انتظار شهر نیویورک است.»

شهر نیویورک گام‌هایی را برای مقابله با پیامدهای کسری درآمد ۹ میلیارد دلاری این شهر برداشته است.

راویتچ شک دارد که مسئولان در نیویورک به عمق فاجعه پی برده باشند. وی اصرار دارد که باید یک «هیئت کنترل مالی»، درست بر اساس همان الگوی دهه ۱۹۷۰ شکل گیرد و از میزان هزینه‌ها کاسته شود.

ایالت نیویورک با کسری درآمدی بالغ بر ۱۴ و نیم میلیارد دلار مواجه است. به همین دلیل، مقامات ایالتی نمی‌توانند کمکی در این خصوص ارائه دهند. فرماندار نیویورک هشدار داده است که بدون کمک دولت فدرال، وی مجبور خواهد شد همه گزینه‌ها را مد نظر قرار دهد. وی در اوایل ماه جاری میلادی گفته بود که اگر چنین وضعیتی حادث شود، به سراغ مالیات، استقراض، یا بازنشسته کردن زودتر از موعد کارکنان خواهد رفت. کومو گفت همه کارهای بالا هم که انجام شوند، خلاء‌های موجود پر نخواهند شد.

همه گیری بیماری کوید-۱۹ باعث شده است که نیویورکی‌ها تغییرات اساسی در نحوه و مکان زندگی و کار خود ایجاد کنند. این پدیده باعث شده است که گردشگران کمتری به این شهر سفر کنند. مراکز تفریحی در این شهر همچنان تعطیل هستند. بخش تفریجات و پذیرایی در منطقه نیویورک بزرگ در سال گذشته میلادی ۴۴ درصد مشاغل خود را از دست داد. همین مسئله تاثیرات مخرب خود را بر درآمدهای مالیاتی شهر بر جای گذاشت.

بسیاری از مراکز فرهنگی و تفریحی در نیویورک، مانند سالن شهرداری در منهتن، به علت شیوع بیماری کوید-۱۹ همچنان تعطیل هستند.

کد خبر: ۴۴٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha