۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
پرداخت ۳۰ درصد دستمزد نیروی کار به کارفرمایان اردبیلی با جذب کارگران جدید
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی اردبیل مطرح کرد:

پرداخت ۳۰ درصد دستمزد نیروی کار به کارفرمایان اردبیلی با جذب کارگران جدید

اردبیل- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل از پرداخت ۳۰ درصد دستمزد مصوب شورای عالی کار از طرف دولت به کارفرمایان در قبال جذب نیروی کار جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم رحیمی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل در تشریح جزئیات طرح پرداخت یارانه دستمزد گفت: این طرح در ۱۶ استان مرزی و محروم کشور با پرداخت ۳۰% درصد از دستمزد مصوب شورای عالی کار به کارفرمایان در قبال جذب نیروی کار جدید انجام می شود.

وی افزود: مطابق آخرین دستورالعمل اجرایی طرح یارانه دستمزد کارگاه های دارای مجوز و دارای کد کارگاهی تا ۵ برابر میانگین نیروی کار موجود بیمه شده می تواند کارجو  جذب کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل افزود: شرایط سنی برای کارجو  حداکثر ۳۷سال است و برای کارجویان ذکور طول دوره خدمت به حداکثر سن افزوده می شود.

رحیمی در تشریح شرایط بکارگماری افراد متقاضی در طرح یارانه دستمزد گفتحداقل مدرک تحصیلی کارجویان دیپلم و بالاتر از آن در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: جهت بهرمندی کارفرمایان از مزایای طرح یارانه دستمزد کارگاه در زمان اجرای طرح باید فعال بوده و کارجو را طبق دستورالعمل بکار گرفته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: پرداخت یارانه دستمزد معادل ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار منوط به پرداخت حق بیمه و ارائه لیست بیمه است.

وی خاطرنشان کرد: بنگاه های جدید التاسیس که از فعالیت آن کمتر از یکسال گذشته باشد نیز می توانند تعداد کل نیروی های بیمه شده را به عنوان کارجو به کارگیری و از یارانه دستمزد برخوردار شوند.

رحیمی افزود: حداکثر بهره مندی از طرح یارانه دستمزد برای هر شغل اولی به مدت ۱۲ ماه است.

وی ادامه داد: شغل اولی ها و کارفرمایان مشمول از طریق سامانه http://pyd.mcls.gov.ir نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

کد خبر: ۴۴٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha