۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
انجام ۵ درصد معاملات بازار سرمایه از طریق صندوق های سرمایه گذاری
مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران اعلام کرد

انجام ۵ درصد معاملات بازار سرمایه از طریق صندوق های سرمایه گذاری

کیانی، مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران گفت: متاسفانه در حال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد معاملات بازار سرمایه از طریق سرمایه گذاران حقیقی و اغلب بصورت برخط و تنها پنج درصد معاملات از طریق صندوق های سرمایه گذاری در حال انجام است.

به گزارش بازار، «رضا کیانی» افزود: این در حالی است که باید عکس آن اتفاق می افتاد تا بازار سرمایه، بازار باثبات تری باشد.

وی اظهارداشت: بازار سرمایه از ابتدای سال رشد قابل توجهی را تجربه کرد اما چند وقتی که دچار نوسان شده است.

مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران گفت: از ابتدای سال نزدیک به ۳۰۰ درصد شاخص بازار سرمایه رشد کرد و پس از آن بازار وارد سیر نزولی شد و نوسانات زیادی را به خود دید.

وی در ادامه افزود: سرمایه گذاران خرد و غیر حرفه ای قدم به بازار سرمایه گذاشتند که یک اتفاق میمون و مبارکی بود.

کیانی بیان داشت: اکنون حجم معاملاتی که سرمایه گذاران حقیقی در بازار دارند به مراتب بیشتر از حجم معاملاتی که سرمایه گذاران حقوقی در بازار دارند که یک اتفاق خوب و مثبتی است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران تازه وارد بجای اینکه بصورت غیر مستقیم و از طریق نهادهای حرفه ای و واسط مثل صندوق های سرمایه گذاری وارد بازار شوند ترجیح دادند خود بصورت مستقیم وارد بازار شوند.

مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران گفت: بازار سرمایه یک بازار تخصصی و از پیچیدگی های خاصی برخوردار است.

وی افزود: سرمایه گذاران غیر حرفه ای وقتی وارد بازار سرمایه می شوند امکان دارد اسیر جو هیجانی شوند که این امر موجب انجام خرید و فروش سریع سهام و در نتیجه ضرر و زیان شدیدی را به دنبال دارد.

کیانی بیان داشت: متاسفانه در حال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد معاملات بازار سرمایه از طریق سرمایه ذاران حقیقی و اغلب بصورت برخط انجام می شود و تنها پنج درصد معاملات از طریق صندوق های سرمایه گذاری در حال انجام است در حالی که باید عکس این رویه اتفاق بیفتد تا بازارسرمایه، بازار باثبات تری باشد.

وی ادامه داد: قوانین و مقررات بصورت موقت در حال وضع شدن است تا بتوان کمی این هیجانات را محدود کرد که ممنوعیت فروش سهام خریداری شده در همان روز نیزدر همین راست تعریف شده است.

کد خبر: ۴۴٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha