۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
کرونا نفس گردشگری بوشهر را گرفت؛ سایه تعطیلی بر هتل‌ها
گزارش بازار؛

کرونا نفس گردشگری بوشهر را گرفت؛ سایه تعطیلی بر هتل‌ها

بوشهر- شرایط کرونایی تاثیر گسترده‌ای بر روی صنعت توریسم داشته است به گونه ای که در بوشهر بسیاری از اماکن گردشگری تعطیل شده یا با بخشی از ظرفیت خود کار می‌کنند.

بازار؛ گروه استان‌ها: از اسفندماه سال گذشته کرونا چهره خود را بیش از پیش در کشور نمایان کرد و محدودیت‌ها را در سبک زندگی افراد ایجاد کرد و هم‌اکنون همه نقاط کشور تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است.

استان بوشهر در موج اول کرونا یکی از استان‌های سفید کشور بود و خیلی دیرتر از بقیه نقاط کشور اسیر کرونا شد و آخرین استانی بود که اولین نمونه مثبت کرونا در استان شناسایی شد.

اما در موج دوم کرونا استان بوشهر به شدت درگیر شد و تعداد مبتلایان روزانه به شدت افزایش یافت و تعداد فوتی‌ها نیز دو رقمی شد و اکنون نیز روند ثابت و گاهی رو به کاهش دارد.

از زمان شیوع کرونا و اعمال برخی از محدودیت‌ها، سبک زندگی مردم با تغییراتی روبرو شد که بیشترین تغییرات را می‌توان در حوزه توریسم دید؛ جایی که بسیاری از فعالیت‌ها یا تعطیل شد و یا اینکه ظرفیت فعالیت آنها به شدت کاهش یافت.

کاهش فروش رستوران‌ها
به دنبال شرایط کرونایی و کاهش سفرها و همچنین رعایت مسائل بهداشتی توسط مردم، رستوران‌ها به شدت خلوت شده و برخی از رستوران‌ها نیز تعطیل شده است.

یکی از رستوران‌داران بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با ابراز نارضایتی از وضعیت فروش بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا که منجر به تعطیلی رستوران‌ها شد تا کنون با مشکلات زیادی روبرو بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه سرمایه‌گذاری بسیار زیادی را برای راه‌اندازی این رستوران داشته‌ایم و کل زندگی خود را برای آن هزینه کرده‌ایم، این روزها مشتری بسیار کمی داریم و فقط ضرر می‌دهیم و احتمال تعطیلی داریم.

سال گذشته در چنین روزهای رستوران ما مملو از مشتری بود و در برخی ساعات یک صندلی خالی هم پیدا نمی‌شد و رستوران چند بار پر می‌شد ولی اکنون وضعیت خوب نیست

یکی دیگر از رستوران‌داران بوشهری به خبرنگار بازار گفت: سال گذشته در چنین روزهای رستوران ما مملو از مشتری بود و در برخی ساعات یک صندلی خالی هم پیدا نمی‌شد و رستوران چند بار پر می‌شد ولی اکنون وضعیت خوب نیست.

وی در حالی که صندلی‌های خالی رستورانش در هنگام ظهر را نشان می‌داد، اضافه کرد: تعدادی از کارگران رستوران را کاهش داده ایم ولی باز هم نسبت به تعداد مشتریان تعداد کارگر زیادی در سالن داریم.

این فعال حوزه گردشگری اظهار کرد: ادامه این روند صنعت غذا را با مشکلات زیادی روبرو خواهد کرد و در این وضعیت اقتصادی با ضرر زیادی روبرو هستیم که امیدواریم راه چاره‌ای برای این مشکلات اندیشیده شود.

تعطیلی اقامت‌گاه‌ها
علاوه بر رستوران‌ها و مراکز توزیع غذا، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و دیگر اقامت‌گاه‌ها نیز با رکود جدی از نظر مسافر روبرو بوده‌اند و بسیاری از اقامت‌گاه‌ها دچار تعطیلی شده‌اند.

یکی از هتل‌داران بوشهری به خبرنگار بازار گفت: در این شرایط تقریبا هیچ مسافری نداشته‌ایم و سفرها به شدت کاهش یافته است و به همین دلیل چند هفته‌ای است که کسب و کار خود را تعطیل کرده‌ایم تا بیش از این ضرر ندهیم.

وی اضافه کرد: هزینه نگهداری هتل بسیار بالا است و در شرایطی که مشتریان هتل به شدت کاهش یافته است، مجبور به تعطیلی هتل شده‌ایم.

یکی دیگر از هتل‌داران بوشهری به خبرنگار بازار گفت: هرچند در فصل گرما مسافرت‌ها به استان بوشهر کاهش می‌یابد ولی شرایط کنونی متاثر از شرایط کرونا است که مردم اقدام به سفر نمی‌کنند.

هتل‌داری در این شرایط رکود مسافر اصلا مقرون به صرفه نیست و چیزی جز ضرر عاید ما نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه هتل ما در آستانه تعطیلی قرار دارد، تصریح کرد: هتل‌داری در این شرایط رکود مسافر اصلا مقرون به صرفه نیست و چیزی جز ضرر عاید ما نمی‌شود.

خسارت 6 هزار میلیارد ریالی کرونا به گردشگری بوشهر
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا تاکنون، اماکن گردشگری استان بوشهر با خسارت‌های زیادی روبرو شده‌اند.

کرونا باعث تعطیلی ۷۰ درصد هتل‌های بوشهر شده و اکنون فقط ۳۰ درصد هتل‌ها فعال هستند

سکینه سالاری با اشاره به خسارت شش هزار میلیارد ریالی کرونا به بخش گردشگری استان بوشهر بیان کرد: بسیاری از اماکن گردشگری استان بوشهر در این مدت تعطیل شده و برخی اماکن نیز با بخشی از ظرفیت خود کار می‌کنند.

تعطیلی ۷۰ درصد هتل‌ها
وی با اشاره به اینکه تعداد مسافران در استان بوشهر به شدت کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: کرونا باعث تعطیلی ۷۰ درصد هتل‌های بوشهر شده و اکنون فقط ۳۰ درصد هتل‌ها فعال هستند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان بوشهر تصریح کرد: هتل‌های بوشهر در حالی تعطیل شده‌اند که با وجود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با مشتریان کمی روبرو بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ممکن است کرونا ماه‌ها و یا سال‌ها همراه ما باشد، افزود: امیدواریم با عنایت به اینکه مجبوریم با کرونا زندگی کنیم، شاهد بهبود وضعیت در بخش گردشگری باشیم.

استان بوشهر ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری دارد و یکی از بخش‌هایی که می‌تواند اشتغال پایداری را در استان ایجاد کند، گردشگری است که اکنون تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است.

کد خبر: ۴۴٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha