۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
خراسان جنوبی بالاترین میزان جلب رضایت فعالان اقتصادی را کسب کرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی بالاترین میزان جلب رضایت فعالان اقتصادی را کسب کرد

بیرجند- عابدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی بیشترین میزان رضایتمندی فعالان اقتصادی را از آن خود کرده است.

مشیر الحق عابدی در گفتگو با خبرنگار بازار خاطرنشان کرد: نتایج اولین دوره اجرای طرح ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کشور در سال ۹۸ نشان دهنده این موضوع است که دستگاه های اجرایی در سه استان خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و یزد به ترتیب بیشترین میزان رضایت فعالان اقتصادی را از آن خود کرده اند.

وی ادامه داد: طرح ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کشور با مشارکت هزار و ۶۰۰ فعال اقتصادی از مجموعه سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف ایران در اردیبهشت ماه و خرداد ماه سال جاری انجام گرفته است.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: سهولت در فرآیند های اداری، سرعت در ارائه خدمات، کیفیت رسیدگی به درخواست های قانونی مراجعان، نحوه رفتار با فعالان اقتصادی، تکریم ارباب رجوع، شفافیت و اطلاع رسانی در زمینه ارائه خدمات معیار شاخص ها و معیار هایی بودند که مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

رضایت مندی فعالان اقتصادی بخش کشاورزی بیشتر بوده است
وی متذکر شد: بر اساس گزارش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، میزان رضایتمندی از عملکرد دستگاه های اجرایی در فعالان اقتصادی بخش کشاورزی بیش از فعالان بخش های خدمات و صنعت بهتر ارزیابی شده است.

به گفته وی؛ در بین نهادهای غیر دولتی نیز اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف به ترتیب بیشترین رضایت فعالان اقتصادی را در کشور کسب کرده اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی درخصوص روند اجرای این ارزیابی نیز گفت: بر اساس ماده ۴ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران موظفند به منظور اطلاع سیاست گذاران از وضعیت محیط کسب و کار در کشور، شاخص های ملی محیط کسب و کار در ایران را تدوین کنند.

عابدی ادامه داد: در این راستا، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران  و پس از اجرای طرح پایش ملی محیط کسب و کار- به صورت فصلی - و طرح شاخص کل اقتصاد و صنعت به صورت ماهانه، ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی، سازمان ها و نهاد های مرتبط با محیط کسب و کار را انجام داده است.

وی یادآور شد: با ادامه روند اجرای برنامه های تدوین شده در استان و با پیگیری های شخص استاندار در بهبود کیفیت برنامه های اقتصادی، انتظار می رود این  رضایتمندی فعالان اقتصادی در سطوح مختلف همچنان ادامه داشته باشد و حتی بیش از این شود.

کد خبر: ۴۳٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha