۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
راه‌اندازی پایانه‌های فروشگاهی در ۵۰ شغل و حرفه در سراسر استان سمنان
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان خبر داد:

راه‌اندازی پایانه‌های فروشگاهی در ۵۰ شغل و حرفه در سراسر استان سمنان

سمنان- مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان بابیان اینکه ۵۰ شغل و حرفه مکلف به راه‌اندازی پایانه فروشگاهی در سراسر استان شدند، گفت: جلوگیری از فرار مالیاتی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار بازار، جواد انوری صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه جلوگیری از فرار مالیاتی یکی از رویکردهای مهم این نهاد است، اظهار داشت: به همین دلیل نصب و راه‌اندازی پایانه فروشگاهی برای برخی مشاغل در استان سمنان ضروری است.

وی بابیان اینکه تاکنون ۵۰ شغل و حرفه مکلف به نصب و راه‌اندازی پایانه فروشگاهی در سراسر استان شدند، تصریح کرد: فعالان حوزه درمان با ۵۲ درصد بالاترین میزان مشارکت در نصب و راه‌اندازی صندوق فروش را داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به اینکه فعالان حوزه درمان و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در بخش نصب صندوق فروش ۴۴ درصد مشارکت داشتند، افزود: فعالان این حوزه بیشترین آمار مشارکت را در این بخش به خود اختصاص دادند.

انوری با تأکید بر اینکه فعالان و کسبه در بخش لوازم‌التحریر و میوه و تره‌بار فروشی‌ها با یک درصد مشارکت در حوزه صندوق فروش کمترین مشارکت را در این حوزه داشتند، خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی استان سمنان نسبت با افرادی که نسبت به راه‌اندازی پایانه فروشگاهی اقدام نکردند برخورد قاطعانه خواهد داشت.

وی بابیان اینکه عدم نصب یا عدم استفاده از سامانه صندوق فروش فروشگاهی یا عدم ثبت صورتحساب خریدوفروش، موجب تعلق جریمه‌ای معادل دو درصد فروش خواهد بود، گفت: محاسبه جریمه عدم نصب و راه‌اندازی پایانه فروشگاهی، آن بخش از فروشی خواهد بود که عملیات آن در سامانه صندوق فروش ثبت‌نشده و یا اطلاعات آن در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار نگرفته است.

کد خبر: ۴۳٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha