۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
مالیات و عوارض کالا، خدمات و آلایندگی در استان سمنان ۷۱ درصد افزایش یافت
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان:

مالیات و عوارض کالا، خدمات و آلایندگی در استان سمنان ۷۱ درصد افزایش یافت

سمنان - مدیرکل امور مالیاتی سمنان گفت: با هدف کنترل و کاهش آلودگی ناشی از کارخانه های تولیدی و خدماتی استان، عوارض کالا و خدمات و آلایندگی در سال ۹۸ افزایش ۷۱ درصدی یافته است.

عباس بی نیاز در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره مفاد قانونی وضع مالیات برای واحدهای آلاینده تولیدی و خدماتی در استان سمنان، بیان کرد: عوارض وصولی ارزش افزوده آلایندگی واحدهای تولیدی موضوع ماده «۳۸» قانون مالیات بر ارزش افزوده درهر شهرستان به نسبت جمعیت بین شهرداری ها و دهیاری های همان شهرستان توزیع خواهد شد .

وی افزود: در سال ۹۶ میزان وصولی عوارض ارزش افزوده ۱۱۰ میلیارد تومان بوده و درسال ۹۷ این رقم به ۱۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت که نسبت به سال قبل از آن۱۸ درصد رشد داشت و تا پایان سال جاری این میزان با رشد بیشتری روبرو خواهد بود.
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان ادامه داد: در اجرای بندهای ماده (۳۸) قانون برنامه ششم توسعه و به منظور کاهش اثرات مخرب پسماندها، سازمان امور مالیاتی کشور موظف است از فروش کالاهایی که مصرف آنها منجر به تولید پسماند مخرب محیط زیست می شود، عوارضی را که توسط دولت تعیین می شود، دریافت و به خزانه دولت واریز کنند.

بی نیاز افزود: تولید کنندگان و وارد کنندگان کالاهای مذکور که نسبت به بازیافت محصولات مذکور اقدام کنند، با تایید و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست مشمول عوارض مذکور نمی شوند.

وی تصریح کرد : بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی کنند، طبق تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش به عنوان عوارض آلایندگی هستند.

کد خبر: ۴٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha