۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵
۳۰بهمن آخرین مهلت نصب دستگاه پوز توسط پزشکان استان سمنان تعیین شد
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان:

۳۰بهمن آخرین مهلت نصب دستگاه پوز توسط پزشکان استان سمنان تعیین شد

سمنان - مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: سی‌ام بهمن ماه ۹۸ آخرین مهلت نصب پایانه فروشگاهی، کارتخوان بانکی یا همان دستگاه پوز توسط پزشکان استان تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس بی نیاز شامگاه یکشنبه در نشستی با حضور اصحاب رسانه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان نظام پزشکی کشور درباره مالیات، بیان کرد: این تفاهم نامه به دنبال تسریع و ایجاد هماهنگی های لازم برای اجرای کامل مفاد بند قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور و نیز ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم است.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی به منظور اجرای بند (ی) تبصره (۶) قانون بودجه سال۹۸ کل کشور با استفاده از تمام ظرفیت ها و تمهیدات قانونی و حرفه‌ای از جمله قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند تا آن دسته از مشمولان که موفق به ثبت پایانه فروشگاهی یا پوز نشده‌اند حداکثر تا ۳۰ بهمن ماه سال‌جاری نسبت به انجام ثبت نام از طریق سامانه www.tax.gov.ir اقدام کنند.

مدیرکل مالیات استان سمنان گفت: بر اساس این تفاهم نامه سازمان امور مالیاتی نسبت به اعمال حداکثر تشویقات و تسهیلات قانونی از جمله بخشودگی جرائم مالیاتی را برای مشمولانی که تا مهلت مقرر نسبت به نصب کارتخوان بانکی اقدام و مورد استفاده قرارداده اند را اعمال می کند.

بی نیاز بیان کرد: سازمان نظام پزشکی موظف است در خصوص مشمولانی که تا پایان بهمن ماه نسبت به نصب کارتخوان بانکی اقدام نکرده اند بر اساس فهرست اعلامی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور اعمال قانون می کند.

وی افزود: طبق قانون مالیات های مستقیم، مجازات هایی برای آن دسته از مودیان که به تکالیف قانونی خود عمل نکنند و مرتکب کتمان درآمد شوند، پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، عدم نصب دستگاه پوز در قاموس قانون مالیات کشور به مثابه کتمان میزان درآمد محسوب می شود و مجازات دارد.

کد خبر: ۴٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha