۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
۲۸۰۰ تن عسل در لرستان تولید شد؛ فعالیت حرفه‌ای ۳۰ درصد از زنبورداران
مدیر امور طیور و زنبورداری جهاد کشاورزی لرستان:

۲۸۰۰ تن عسل در لرستان تولید شد؛ فعالیت حرفه‌ای ۳۰ درصد از زنبورداران

لرستان- جعفرپور،مدیر امور طیور و زنبورداری جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ۲۸۰۰ تن عسل در استان تولید شد، گفت: لرستان از نظر تولید عسل جزء ۱۰ استان برتر کشور است.

محمد علی جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در سال ۹۸، سه هزار و ۸۵ بهره بردار در حوزه زنبورداری لرستان فعال بودند که امسال تعداد آن‌ها به سه هزار و ۱۵۰ بهره بردار رسیده یعنی دو درصد رشد داشته است.

وی افزود: سال گذشته تعداد کندوهای زنبور عسل استان، ۳۱۲ هزار و ۲۰۰ عدد بود و در سال ۹۹ به ۳۵۰ هزار کندو افزایش پیدا کرده که رشد ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر امور طیور و زنبورداری جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: تولید عسل در سال ۹۸، دو هزار و ۷۲۴ تن بوده و در سال ۹۹ به دو هزار و ۸۰۰ تن رسیده به عبارتی امسال به ازای هر کندو، هشت کیلوگرم تولید عسل داشته‌ایم در حالی که سال گذشته ۷.۸ کیلوگرم بوده است.

وی با بیان اینکه وضعیت بارندگی‌های کم و نامنظم در بهار امسال تا حدودی در کاهش تولید عسل نقش داشته است، گفت: لرستان از نظر تولید عسل جز ۱۰ استان برتر کشور است و از نظر تعداد کندو و بهره برداران و زنبورداران حرفه‌ای نیز جز استان‌های مطرح کشور است به طوری که در استان، زنبوردار نمونه ملی هم داریم.

جعفرپور با بیان اینکه ۳۰ درصد از زنبور داران لرستان، حرفه‌ای هستند، خاطرنشان کرد: برخی از این افراد حتی می‌توانند مسائل مربوط به زنبور داری را آموزش دهند و عمدتا تولیدات آن‌ها به خارج از استان صادر می‌شود.

کد خبر: ۴۲٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha