۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
افزایش قیمت کود کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است
رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی اردبیل:

افزایش قیمت کود کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است

اردبیل - رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب، منابع طبیعی و صنایع غذایی اتاق اردبیل گفت: افزایش چند صد درصدی یکباره قیمت کود مشکلات عدیده‌ای را برای کشاورزان به وجود آورده است که می‌تواند تاثیر بسزایی در مقدار محصولات تولیدی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، عیسی شاهی‌زارع ظهر پنجشنبه در جلسه کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: افزایش چند صد درصدی یکباره قیمت کود مشکلات عدیده‌ای را برای کشاورزان به وجود آورده است که می‌تواند تاثیر بسزایی در مقدار محصولات تولیدی داشته باشد.

وی بیان کرد: دومین جلسه کمیسیون تخصصی کشاورزی را با موضوع بررسی افزایش قیمت کود و تاثیر آن بر تولیدات گیاهی و با حضور فعالان این حوزه و کارشناسان امر برگزار کردیم تا راه‌حل‌های پیشنهادی و نگرانی‌های موجود را به استحضار مسئولین امر برسانیم.

 وی افزود: همکاران ما و کارشناسان حوزه کشاورزی معتقد هستند که این افزایش نرخ کودهای شیمایی می‌تواند در ادامه باعث کاهش تولید محصولات کشاورزی شده و خطراتی را برای تامین محصولات مورد نیاز کشور به وجود بیاورد.

 شاهی‌زارع بیان کرد: اکثر کشاورزان ما از بضاعت مالی اندکی برخوردار هستند و نمی‌توانند تفاوت قیمت چند صد درصدی را برای این افزایش قیمت تحمل کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اردبیل تصریح کرد: تفاوت قیمت‌های یک شبه به شکلی است که هزینه مورد نیاز برای تامین کود زمین یک کشاورز کوچک از چند صد هزارتومان به چند میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و این تغییر بزرگی در قیمت تمام شده محصولات ایجاد می‌کند.

شاهی زارع گفت: این تغییرات قیمت در حالی است که قیمت تضمینی خرید محصولات یا مشخص نیست یا بسیار پایین‌تر از قیمت تمام شده برای کشاورز اعلام شده است، از سوی دیگر مشکلات صادرات هم دامن کشاورزان و محصولات تولیدی را گرفته است.

کد خبر: ۴۲٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha