۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
لاستیک خودرو ۲ برابر قیمت مصوب فروخته می شود
کارشناس مسائل اقتصادی:

لاستیک خودرو ۲ برابر قیمت مصوب فروخته می شود

خراسانی، کارشناس اقتصادی گفت: لاستیک نرخ مصوب که به اصطلاح دولتی گفته می شود سود تولیدکننده، عامل فروش همه و همه در آن دیده شده حال سئوال اینکه چرا این کالا باید به دو برابر قیمت مصوب فروخته شود.

به گزارش بازار، وحید خراسانی کارشناس اقتصادی افزود: دو مغازه کنار هم یک تابلو زده لاستیک خودرو به نرخ دولتی و دیگری در روز روشن با دو برابر نرخ مصوب می فروشد.

وی اظهار داشت: واحدهای صنفی موظف هستند لاستیک خودرو را در سطح عرضه به نرخ مصوب سازمان حمایت بفروشند.

این کارشناس اقتصادی گفت: شرکت های تولیدی هنوز ۱۰ درصد تولیدات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت نکرده اند اینکه گفته می شود به دلیل ثبت اطلاعات در سامانه این مشکلات پش آمده من کاملا این موضوع را رد می کنم.

وی افزود: وزارت صمت لاستیک سنگین را پیگیری کرد و همه در سامانه جامع تجارت ثبت شده و تک تک لاستیک های سنگین تولید شده از نیمه دوم سال قبل تا به اکنون معلوم است در اختیار کدام راننده قرار گرفته است.

خراسانی اظهارداشت: بازار با این روش در زمینه لاستیک سنگین به تعادل رسیده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک اضافه بر نیاز وارد کشور شد حالا هرکسی در اینجا بی مبالاتی کرده باید پاسخگو باشد چرا بیش از نیاز با ارز ۴۲۰۰ تومانی لاستیک خودرو وارد شده است.

این کارشناس اقتصادی گفت: لاستیک تولید داخل ۷۰۰ و۱۶- ۷,۵۰ تا امروز حتی یک حلقه در سامانه جامع تجارت ثبت نشده است.

وی افزود: هم اکنون لاستیک های سواری و وانتی حداقل به دو برابر قیمت در بازار فروخته می شود خیلی ها شبکه توزیع را متهم می کنند اما من می گویم اگر تولید کننده نفعی از این قضیه نمی برد چرا شفاف عمل نمی کند؟

خراسانی ضمن اشاره به اینکه لاستیک رینگ ۱۶ تولید داخل حتی یک حلقه در سامانه نیست، اظهارداشت: اگر شرکت های تولید کننده اطلاعات لاستیک های سبک را همانند لاستیک های سنگین در سامانه جامع تجارت ثبت کنند بازار به آرامش و تعادل می رسد در ضمن مردم مجبور نخواهند بود دو برابر بیشتر از قیمت مصوب این کالا را در بازار خریداری کنندو هیچ کس هم پاسخگو نباشد.

وی در ادامه یادآورشد: لاستیک تولید داخل بخش عمده ای از بازار را پوشش می دهد.

کد خبر: ۴۲٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha