۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
«گواهی حلال» برای واکسن فلج اطفال موسسه رازی صادر شد
با هدف صادرات واکسن های پزشکی به کشورهای مسلمان؛

«گواهی حلال» برای واکسن فلج اطفال موسسه رازی صادر شد

کرج- معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: با هدف صادرات واکسن های پزشکی موسسه به کشورهای اسلامی، نخستین گواهی حلال واکسن های پزشکی ساخت داخل برای واکسن فلج اطفال موسسه رازی از سوی وزارت بهداشت صادر شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، غلامرضا حنیفی درباره اخذ گواهی حلال واکسن فلج اطفال (پولیو رازی) گفت: پس از درخواست کشورهای هم جوار مسلمان برای دریافت واکسن های پزشکی موسسه رازی و با توجه به این که این کشورها تنها به واکسن های دارای برچسب گواهی حلال، مجوز واردات به کشورشان را می دهند، اخذ این گواهی برای محصولات پزشکی در دستور کار معاونت تضمین کیفیت قرار گرفت.

وی افزود: این گواهی موید حلال بودن مواد اولیه مصرفی واکسن بوده و برای کشورهای اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

حنیفی با بیان این که تا کنون این کار برای واکسن های پزشکی ساخت کشورمان انجام نشده و مشخص نبود کدام ارگان گواهی حلال صادر می کند، تصریح کرد: برای اخذ این مدرک به چندین ارگان مراجعه کردیم و در نهایت چون واکسن فلج اطفال و مواد اولیه استفاده شده در این واکسن در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت شده، گواهی حلال از سوی این وزارت خانه صادر شد.

مازاد واکسن به کشورهای متقاضی صادر می شود
معاون تضمین کیفیت موسسه رازی همچنین از انجام اقدامات لازم برای دریافت «گواهی حلال» سایر واکسن های پزشکی خبر داد و با بیان اینکه به زودی تمام محصولات پزشکی موسسه رازی گواهی حلال دریافت می کنند، تاکید کرد: موسسه برای صادرات این واکسن ها گواهی آزاد فروش اخذ می کند و ضمن تحویل تعهدات خود به وزارت بهداشت، مازاد واکسن را به کشورهای متقاضی صادر می کند.

حنیفی، «عراق، بنگلادش، فیلیپین و پاکستان» را از جمله کشورهای خواستار واکسن های پزشکی موسسه رازی نام برد و اضافه کرد: صادرات واکسن های موسسه علاوه بر درآمدزایی، موجب معرفی گسترده برند «موسسه رازی» در کشورهای مختلف می شود.

گفتنی است؛ بیش از ۱۷ سال است بیماری فلج اطفال از طریق واکسیناسیون سراسری با واکسن موسسه رازی در کشور ریشه کن شده است. سال گذشته نیز سازمان بهداشت جهانی (WHO) حذف بیماری سرخک را در ایران اعلام کرد. واکسن سرخک در موسسه رازی تولید می شود و برای مصرف در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد.

کد خبر: ۴۱٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha