۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
پیگیری جذب نقدینگی به سمت بازار بورس در مجلس
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

پیگیری جذب نقدینگی به سمت بازار بورس در مجلس

مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر تلاش بهارستان برای جذب نقدینگی به سمت بازار بورس تاکید کرد و گفت: این مهم با کاهش تورم و جلوگیری از رکود، آثار مثبت اقتصادی برای کشور به دنبال دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح، به تلاش مجلس برای هدایت نقدینگی سرگردان در جامعه به سمت بازار بورس، به‌منظور تکمیل پروژه‌های تولیدی اشاره کرد و گفت:  یکی از کارکردهای بازار سرمایه تامین مالی طرح‌های تولیدی است بدین صورت که صاحب پروژه‌ها به جای دریافت وام از بانک می‌تواند اوراق سرمایه سهام مجموعه خود را در بازار سرمایه به فروش برساند تا در ادامه برای رونق و گسترش پروژه خود منابع جذب کنند.

تحقق جهش تولید با جذب نقدینگی به سمت بازار بورس
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بازار سرمایه در راستای جذب نقدینگی سرگردان فعالیت کند به‌یقین به کاهش نقدینگی در جامعه، افزایش تولید، احداث و رونق واحدهای تولیدی و در ادامه تحقق جهش تولید کمک خواهد کرد.

بهبود شاخص‌های اقتصادی کشور با جذب نقدینگی به سمت بورس  
وی معتقد است جذب نقدینگی به سمت بازار بورس، شاخص‌های اقتصادی را به‌صورت قابل‌ملاحظه‌ای به سمت بهبود تغییر خواهد داد.

به گفته مفتح جذب نقدینگی به سمت بازار بورس با کاهش تورم و جلوگیری از رکود، آثار مثبت اقتصادی برای کشور به دنبال دارد.  

بازارگردانی در بورس از اولویت‌های مجلس یازدهم
این نماینده مجلس نظارت بر بازارگردانی در بورس توسط شرکت های حقوقی و نهادهای مسئول را از دیگر اولویت‌های مجلس عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود سازمان بورس رسالت بازارگردانی را بر عهده گیرد و نقش خود را در این حوزه نیز ایفا کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه به چند طریق می‌توان به بحث بازارگردانی توجه کرد، اضافه کرد: یکی از این موارد توجه به متغیرهای موجود در بورس مانند حجم مبنا، حداقل سفارش، ضریب اعتباری سهام در حساب کارگزاران، سقف استفاده از اعتبار در بازار سرمایه و... است و مجلس مصمم به انجام کارهای کارشناسی و نظارتی در این حوزه است.

کد خبر: ۴۱٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha