۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
صنایع کوچک ایران و ایتالیا شباهت های زیادی به همدیگر دارند/ ظرفیت های هرمزگان باید به دنیا معرفی شود
رایزن اقتصادی وزارت امور خارجه در میلان:

صنایع کوچک ایران و ایتالیا شباهت های زیادی به همدیگر دارند/ ظرفیت های هرمزگان باید به دنیا معرفی شود

هرمزگان- رایزن اقتصادی وزارت امور خارجه ایران در میلان با بیان اینکه شباهت های زیادی بین صنایع کوچک ایران و ایتالیا وجود دارد، گفت: پیشنهاد می‌کنم یک پایگاه اطلاع‌رسانی به زبان انگلیسی و دیگر زبان‌ها طراحی و اطلاعات اقتصادی هرمزگان از جمله کالاها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این پایگاه قرار داده شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید عبدالرضا موسوی بفروئی بعد از ظهر امروز در اولین ویبنار بررسی روابط اقتصادی ایران ایتالیا که در هتل هما برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر تمرکز ما در روابط اقتصادی روی مباحث غیر نفتی است و خوشبختانه ایتالیا و ایران در حوزه صنایع کوچک و متوسط شباهت‌های زیادی به هم دارند که می‌توان از آن در روابط اقتصادی بهره برد و بخش‌های خصوصی دو کشور را در این زمینه فعال کرد. 

رایزن اقتصادی وزارت امور خارجه در میلان عنوان کرد: بسیاری از شرکت‌های کوچک و متوسط در ایتالیا هیچ ارتباطی با آمریکا ندارند به همین جهت می‌توانند با ایران ارتباط داشته باشند که فرصت خوبی برای جهانی شدن شرکت‌های هرمزگانی است.

وی با ذکر این نکته که وزارت خارجه برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در هرمزگان به شناسایی ظرفیت ها نیاز دارد، ابراز داشت: پیشنهاد می‌کنم یک پایگاه اطلاع‌رسانی به زبان انگلیسی و دیگر زبان‌ها طراحی شود و اطلاعات اقتصادی هرمزگان در این پایگاه قرار داده شود. کالاهای مرتبط با تمام حوزه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان در این پایگاه اطلاع‌رسانی به نمایش گذاشته خواهد شد که در نهایت منجر به شناساندن این محصولات و فرصت‌ها به بخش خصوصی و دولتی کشور ایتالیا می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: یک کانال واحدی تعریف شود تا طرف‌های خارجی با شرکت‌های استانی ارتباط برقرار کنند. شرکت‌های استانی نیز برای راهیابی به بازارهای جهانی باید آموزش‌های لازم را ببینند.

موسوی‌بفروئی با بیان اینکه استان هرمزگان توانمندی بسیار خوبی در زمینه صنایع دستی دارد اظهار کرد: هر ساله نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع دستی متعددی در ایتالیا برگزار می‌شود که فرصت بسیار خوبی برای حضور و معرفی ظرفیت‌های استان هرمزگان محسوب می‌شود.

وی صادرات کالا از استان هرمزگان را نیازمند فراهم بودن یک سری زیرساخت‌ها دانست و مطرح کرد: در استان هرمزگان باید زیرساخت‌هایی در حوزه بسته‌بندی، برندسازی و یخچال‌های حمل محصولات کشاورزی فراهم شود و برای شروع کار باید از مباحث کلی عبور کنیم و ظرفیت‌ها را برای ارز آوری در کشور فراهم کنیم.

کد خبر: ۴۰٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha