۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
 برنامه ریزی ایمیدرو برای اشتغالزایی ۲ هزار نفر در مناطق محروم
قائم مقام ایمیدرو مطرح کرد

برنامه ریزی ایمیدرو برای اشتغالزایی ۲ هزار نفر در مناطق محروم

نعیمی، قائم مقام ایمیدرو گفت: ۱۷ اولویت سرمایه گذاری در این مناطق شناسایی شده که زمینه اشتغالزایی برای ۲ هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، عباس نعیمی در جلسه بررسی مطالعات اولویت بندی فرصت‌های سرمایه گذاری معادن و صنایع معدنی در شهرستان‌های محروم ۱۲ استان کم برخوردار افزود: در این مطالعات ۲۱ شاخص مورد توجه قرار گرفته است که پنج شاخص اقتصادی و ۱۶ شاخص زیربنایی- اجتماعی است.

وی با بیان اینکه طرح فوق، زمینه محرومیت زدایی در یک جغرافیای ۵.۳ میلیون نفری را شامل می‌شود، اضافه کرد: در این محدوده‌ها ۱۹ ماده معدنی عمدتا فلزی و سه ماده غیرفلزی مورد مطالعه قرار گرفت. مطالعات منجر به تعریف ۴۸ زیرشاخص شده و فرصت‌های سرمایه گذاری شناسایی شده است.

عضو هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به استان‌های مورد توجه در این مطالعه، گفت: استان‌های اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان از جمله استان‌های هدف هستند.

در این جلسه محمد آقاجانلو معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی، امیر صباغ مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری، سعید پیرمرادی مدیر دفتر صنایع معدنی، سمیه خلوصی مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو حضور داشتند.

کد خبر: ۴۰٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha