۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
آغاز روند تحویل ۲ هزار دستگاه خودرو دنا پلاس توربو اتومات
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد

آغاز روند تحویل ۲ هزار دستگاه خودرو دنا پلاس توربو اتومات

مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو گفت: در حال حاضر دو هزار دستگاه خودرو دنا پلاس اتومات در پارکینگ فروش ایران خودرو موجود است و بلافاصله روند تحویل خودرو از طریق نمایندگی‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش بازار، فرشاد مقیمی با عذرخواهی از خریداران خودرو بدلیل تاخیر چند ماه در تحویل این خودروها افزود: هم اکنون روزانه ۵۰ دستگاه از این خودرو در حال تولید است که برنامه داریم این میزان را به ۱۰۰ و سپس به ۲۰۰ دستگاه برسانیم و همه تعهدات معوق این خودرو که به ۸ هزار و ۳۰۰ دستگاه می‌رسد تا پایان آبان ماه سال جاری به مشتریان تحویل دهیم.

وی ادامه داد: تا پایان آبان ماه در مجموع ۹ هزار و ۸۰۰ دستگاه از این خودرو تحویل مشتریان می‌شود که ۸ هزار و ۳۰۰ دستگاه معوق است.

مدیرعامل ایران خودرو اگفت: برنامه داریم در سال ۹۹ مجموعا ۲۵ هزار دستگاه از این خودرو را به تولید برسانیم.

وی افزود: سایرخودروهای ایران خودرو نیز در قالب فروش فوق العاده تحویل مشتریان می‌شود.

مقیمی تاکید کرد: خودرو دنا پلاس ویژگی‌های بارزی دارد که می‌توان گفت هیچ رقیبی در داخل نیست؛ از جمله این ویژگی‌ها توان ۱۵۰ اسب بخار، سیستم تورب شارژ، گیربوکس شش سرعته است. وی گفت: دسته موتور این خودرو سیستم تعلیق، سیستم پدال و ترمز آن ارتقاع یافته و خودرو مجهز به فرمان برقی شده است.

مقیمی با اشاره به اینکه نهضت ساخت داخلی آغاز شده و با آهنگ مناسبی پیش می‌رود افزود: باید به کمترین وابستگی در حوزه قطعات خودرو برسیم البته مشکلاتی در تامین قطعات وجود دارد، اما در سه تا چهار ساله، این مشکلات به طور کامل برطرف می‌شود.

مدیرعامل ایران خودرو اضافه کرد: در حال حاضر شورای رقابت قیمت خودروی دنا پلاس توربو اتومات را ۲۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر این خودرو در آگهی سایت‌های مختلف با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید گفت: این موضوع در قرارداد دیده شده که این خودرو تا یک سال قابلیت صلح ندارد و فروش آن تخلف است و می‌بایست سازمان حمایت و تعزیرات به این موضوع رسیدگی کند.

مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد: در بحث تعیین قیمت، تابع نظر شورای رقابت هستیم و تلاش می‌کنیم تاخیر در زمان تحویل خودروها ایجاد نشود و چنانچه در شرایط تعهدات معوقه‌های ایجاد شده بهبود ۷۰ درصدی شکل گرفته و تعهدات ایران خودرو تا پایان هفته به کمتر از ۳۰ هزار دستگاه و تا پایان شهریور کمتر از ۲۰ هزار دستگاه می‌رسد. وی با بیان اینکه تولید خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۰ درصد رشد داشته است گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۲۱۰ هزار خودرو تولید شده که این میزان در مدت مشابه سال قبل، ۱۴۰ هزار دستگاه بود. مقیمی ادامه داد: همه تلاش ما برای کاهش قیمت تمام شده خودرو است و در سال ۹۸ علی رغم همه مشکلات در هزینه‌های کارخانه، هزار میلیارد تومان صرفه جویی شده است، اما شرایط پیرامونی در افزایش قیمت مواد اولیه بر قیمت تمام شده، تاثیر می‌گذارد؛ در مجموع تلاش می‌کنیم در نرخ گذاری آتی قیمت کارخانه ثابت بماند.

کد خبر: ۴۰٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha