۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کاهش خودروهای کف به ۸۰هزار دستگاه/ مطالبات قطعه‌سازان از ۳۲ هزار میلیارد تومان گذشت
گفتگو با دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان

کاهش خودروهای کف به ۸۰هزار دستگاه/ مطالبات قطعه‌سازان از ۳۲ هزار میلیارد تومان گذشت

آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان از کاهش خودروهای کف کارخانه خودروسازان از ۱۵۰ هزار دستگاه به ۸۰ هزار دستگاه خبر داد.

بازار؛ گروه خودرو: آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان با اشاره به اینکه طی دو هفته تعطیلات صنایع خودرو و قطعه، تولیدکنندگان دست از کار نکشیدند گفت: طی این مدت خودروسازان با کمک قطعه‌سازان توانستند ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو ناقص کف کارخانه‌ها را به ۸۰ هزار دستگاه کاهش دهند.

این تولیدکننده قطعات خودرو با اشاره به اینکه هنوز تغییری در قراردادهای خودروسازان و قطعه‌سازان ایجاد نشده است، افزود: در شرایط فعلی و برای ادامه فعالیت قطعه‌سازان نیاز است خودروسازان هرچه سریع‌تر نسبت به اصلاح قیمت قراردادها اقدام کنند. در حال حاضر قطعه‌سازان با توجه به افزایش هزینه‌های تولید در خواست افزایش ۶۵ درصدی قیمت قطعات را دارند.  

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور با اشاره به اینکه مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان همچنان روند افزایشی خود را طی می‌کند ادامه داد: اکنون مطالبات زنجیره تامین داخلی خودروسازان به بیش از ۳۲ هزار میلیارد رسیده است.  

محبی‌نژاد در خصوص مطالبات معوق قطعه‌سازان از خودروسازان گفت: متاسفانه میزان مطالبات معوق کاهش پیدا نکرده است. از همین رو بیش از ۸ هزار میلیارد تومان با کسر چک های خرید دین از خودروسازان مطالبات داریم.

وی اشاره به اینکه این رویه روند کاهشی ندارد تاکید کرد: همچنان مقدار مطالبات کل و مطالبات معوق زنجیره تامین از خودروسازان بیشتر خواهد شد.

کد خبر: ۴۰٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha