۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
۷۰۰ شرکت تعاونی جدید در مازندران راه اندازی شده است
مدیرکل تعاون مازندران:

۷۰۰ شرکت تعاونی جدید در مازندران راه اندازی شده است

ساری- مدیرکل تعاون مازندران فعال شدن ۵۳ تعاونی راکد و ایجاد ۷۰۰ تعاونی جدید را از اقدامات دولت تدبیر و امید در استان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، کامران اصغری پیش ازظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه جشنواره تعاون در سالن استانداری با بیان اینکه تعاونی‌ها در حال حاضر نسبت به سال های گذشته آسیب پذیرتر شدند، ادامه داد: طبق پایش صورت گرفته از محیط کسب و کار تعاون نشان می‌دهد تعاونی‌های مازندران رتبه اول را در این بخش کسب کردند.

وی با بیان اینکه مازندران امتیاز ۴.۳ از ۱۰ امتیاز پایش کسب و کار را در کشور کسب کرده است، افزود: تعاونی های ما علیرغم مشکلاتی که دارند، فعالیت های قابل توجهی دارند.

اصغری با اظهار اینکه مازندران در حوزه تعاون حرف برای گفتن دارد، تصریح کرد: سعی کردیم مشکلات و موانع فراروی تعاونی ها را با تعامل و همکاری حل کنیم.

مدیرکل تعاون مازندران، مالیات را از جمله مشکلات فراروی تعاونی‌ها ذکر کرد و گفت: اجرای طرح روستا تعاون برای اولین بار در کشور در استان تشکیل شده است.

وی با یادآوری اینکه بهره گیری از ظرفیت‌های روستاها از جمله اهداف طرح روستا تعاون است، گفت: تاکنن ۵۳ تعاونی راکد در استان فعال شده و ۷۰۰ تعاونی جدید نیز از سال ۹۲ تاکنون تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در استان ۱۳ هزار تعاونی وجود دارد و سیاست دولت براین است که به کیفیت در تعاونی‌ها توجه شود و تشکیل چهار شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستانی نیز از دیگر اقدامات است.

مدیرکل تعاون مازندران ایجاد چهار شرکت تعاونی فراگیر را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: بیش از ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به تعاونی ها ارائه شد.

وی میزان صادرات محصولات تعاونی های مرزنشینان استان را ۱۷۰ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: این محصولات به کشورهای خاورمیانه، اروپایی و عربی صادر شده است.

اصغری با اشاره به مشکلات فراروی در حوزه تعاون افزود: بخشی از مشکلات درون استانی و بخشی ملی است و مسائل استانی باید در قالب شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی حل شود.

کد خبر: ۳۹٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha