۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
دعوت مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۱ به چالش
نماد پیشرفت با مهندسی آلمانی رونمایی شد

دعوت مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۱ به چالش

یکی از مدیران ارشد مرسدس‌ بنز گفت: اس کلاس جدید نماد پیشرفت این خودروساز آلمانی هست، زیرا فناوری‌های که در زمینه ایمنی و رفاه سرنشینان در این خودرو تعبیه شده بی بدیل است.

بازار؛ گروه خودرو: مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۱ پس از حواشی و نقدهای فراوان شب گذشته رونمایی شد. این سدان لوکس فول سایز لاکچری، زبان جدید طراحی مرسدس بنز را با خود به همراه دارد که در پس آن چهره موقر با ظاهری تنومندتر مزین شده است.

به گفته مدیران ارشد مرسدس‌بنز اس کلاس جدید نماد پیشرفت این خودروساز آلمانی هست، زیرا فناوری‌های که در زمینه ایمنی و رفاه سرنشینان در این خودرو تعبیه شده، بی بدیل است.

از جمله ایربگ روبه‌روی سرنشینان ردیف عقب، سیستم موقعیت ایمن صندلی کودک، سیستم پیشرفته پیشگیری از تصادف در طرفین و سیستم MBUX که نسل ارتقا یافته ارتباط کاربر با سیستم اطلاعت-سرگرمی است. علاوه بر این دارای سیستم سخن گوی راه‌اندازی خودرو با عبارت «سلام مرسدس» است.

اس کلاس ۲۰۲۱ اولین سدان لوکس این خودروساز آلمانی است که به سیستم چهارچرخ فرمان پذیر مجهز شده است. به گفته مهندسان واحد AMG این سیستم هندلینگ را ۲۵ درصد بهبود خواهد داد.

این خودرو مجهز به فناوری سطح پنج خودران بوده که منطق سیستم آن براساس پردازش تصویر پیشرفته است. همچنین اس کلاس ۲۰۲۱ از قوای محرکه هیبریدی با قدرت ۸۰۰ اسب بخار و بیشتر از ۹۰۰ نیوتن گشتاور بهره می‌برد که با گیربکس ۹ سرعته اسپید شفت این نیرو را به چهارچرخ خودرو منتقل می‌کند.

علاوه بر این برخلاف نسل فعلی خود، در S کلاس جدید شاهد یک نمایشگر عمودی ۱۲.۸ اینچی کنسول میانی هستیم تا با یک صفحه نمایشگر ۱۰.۳ اینچی عریض کلاستر(پشت پنل) فضای کاملا متفاوت‌تری از یک خودرو مدرن را به نمایش بذارد.

از دیگر تجهیزات منحصر به‌ فرد مرسدس S کلاس جدید باید به پروژکتورهای داخلی که امکان نمایش بر درهای جانبی یا حتی شیشه‌ها را دارد تا سرنشینان از اطلاعات- سرگرمی نهایت لذت را تجربه کنند. از سوی دیگر سیستم فوق هوشمند پیشگیری از برخورد مرسدس‌ بنز این موضوع را تاکید می‌کند که این مهندسان اشتوتگارتی از سیستم‌های الکترونیکی هوشمندی بهره گرفته‌اند تاکنون در هیچ خودروی لوکسی دیده نشده است.

در حال حاضر S کلاس جدید قرار است که با دو پیشرانه شش سیلندر خطی سه لیتری بای-توربو و یک پیشرانه هشت سیلندر وی شکل عرضه شود که به ترتیب ۴۵۰ و ۵۷۰ اسب‌بخار قدرت دارند که چنین راندمان بالایی را باید مرهون سیستم EQ بوست(هیبرید متوسط) مرسدس‌بنز دانست.

کمپانی مرسدس‌بنز اعلام کرده که تا نیمه دوم سال ۲۰۲۱ S کلاس جدید وارد بازار ایالات متحده می‌شود و قیمت پایه آن ۹۴ هزار و ۲۵۰ دلار است.

کد خبر: ۳۹٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha